گروه بین‌الملل- در شرایطی که معترضان ضد‌دولتی تایلند در محوطه دفتر نخست‌وزیر تجمع کردند،‌ رهبر معترضان روز گذشته بار دیگر اعلام کرد که او به تلاش‌های خود برای عزل یینگلاک شیناواترا از قدرت ادامه می‌دهد. به گزارش «ایسنا»، این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که به فرمان دولت تایلند، پلیس از درگیری با معترضان اجتناب می‌کند و تظاهرکنندگان توانسته‌اند تا در مقابل چشمان نیروهای امنیتی به راحتی وارد محوطه ساختمان‌های دولتی تایلند شود؛ جایی که دفتر نخست‌وزیر در آن قرار دارد. پیش از این نیز برخی از تحلیلگران سکوت ارتش را نشانه همراهی با معترضان اعلام و آن را کودتای غیرمستقیم عنوان کرده بودند.

از دیگر سو خبرنگار رویترز به نقل از یکی از مقام‌های دولتی تایلند گزارش داد،‌ معترضان و دولت تایلند خواستار برقراری آتش‌بس به مناسبت تولد پادشاه این کشور در۱۴ آذر شده‌اند. یکی از مقامات تایلندی با اعلام این خبر از توافق احتمالی برای آتش بس خبر داد. این در شرایطی است که رهبر معترضان تایلند در جمع هواداران خود گفت: امروز ما به یک پیروزی نسبی دست یافتیم اما تلاش‌های خود را تا زمان ساقط شدن رژیم یینگلاک شیناواترا ادامه می‌دهیم. این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که پلیس موانع را برداشته است و معترضان در محوطه دفتر نخست‌وزیر تجمع کرده‌اند.

پلیس تایلند موانعی را که در خیابان‌ها برای جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان‌های دولتی مستقر کرده بود، برداشت و با این اقدام معترضان ضد دولتی به دفتر نخست‌وزیر رسیدند. به گزارش شبکه خبری راشا تودی، تظاهرات‌ ۹ روز گذشته در تایلند دست‌کم چهار کشته و بیش از ۲۳۰ مجروح بر جای گذاشته است. اوایل روز گذشته پلیس تایلند موانعی را که در مقابل دفتر یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند مستقر کرده بود، برداشت. تلویزیون دولتی تایلند تصاویری نشان داد که معترضان اطراف ساختمان اصلی دولت حضور داشتند. دفتر نخست‌وزیر و وزرای کابینه وی در از ورود به محوطه دفتر نخست‌وزیری در حالی که پرچم‌های تایلند را در دست داشتند، سوت می‌زدند. دفتر یینگلاک شیناواترا از عصر روز جمعه تعطیل است و او در این منطقه حضور ندارد. نیروهای امنیتی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که تغییر استراتژی پلیس تایلند با هدف خاموش کردن تنش‌های رو به گسترش است.