گروه بین‌الملل- منابع سوری از گلوله باران بی‌سابقه پایتخت این کشور توسط مخالفان خبر دادند که سفارت روسیه، ساختمان ستاد کل ارتش، مراکز امنیتی، اداره مرکزی پلیس و چند مرکز دولتی و امنیتی هدف این حملات بودند. به گزارش «ایسنا»، عصر روزشنبه چند منطقه حساس در دمشق هدف گلوله‌های خمپاره مخالفان قرار گرفت که به شکل کورکورانه به سمت این مناطق شلیک شد و به گفته منابع امنیتی چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه دو گلوله خمپاره در اطراف ساختمان ستاد کل ارتش سوریه در منطقه حساس الامویون به زمین اصابت کرد و یک گلوله خمپاره نیز در نزدیکی سفارت روسیه در منطقه المزرعه منفجر شد.

بنا بر این گزارش، چند گلوله خمپاره نیز منطقه الفحامه را که در آن مراکز امنیتی حساس سوریه واقع شده است، هدف قرار داد. منطقه حی الشاغور و چند محله حساس دیگر پایتخت سوریه نیز از حملات خمپاره‌ای مخالفان در امان نماند.

به گفته منابع سوری یکی از خمپاره‌های شلیک شده در مقابل فرماندهی پلیس دمشق به زمین اصابت کرد که این امر باعث ‌آتش‌سوزی گسترده در این مرکز شد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد که تروریست‌ها کورکورانه چندین منطقه در دمشق را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند که این امر علاوه‌بر خسارت‌های مادی باعث کشته و زخمی شدن شهروندان سوری شد.

حملات خمپاره‌ای مخالفان به دمشق در شرایطی انجام می‌شود که ارتش سوریه پیشروی‌هایی را در اطراف پایتخت به دست آورده و همین امر باعث فشار به مخالفان شده است.