گروه بین‌الملل- کاخ سفید با اعلام اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران اوکراین وجود ندارد، به روسیه هشدار داد که اقدامات بیشتر علیه اوکراین برایش پیامدهای بیشتری در پی خواهد داشت. به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن رد پیشنهاد توماس شنون، رایزن این وزارتخانه مبنی بر کمک تسلیحاتی به اوکراین گفت واشنگتن بر اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک متمرکز است.

جن ساکی در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: «ما برای این بحران راه حل نظامی در نظر نداریم و این مساله تغییر نکرده است. تمرکز ما بر کمک یا یک راه‌حل نظامی معطوف نیست.» جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: «دولت آمریکا در حقیقت کمک تسلیحاتی کشنده در نظر ندارد.»
توماس گفت: «دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی کمک تسلیحاتی به اوکراین به عنوان یک گزینه است، اگرچه وی نتیجه آن را دقیقا نمی‌داند».
جن ساکی و کارنی تایید کردند که جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در چند روز اخیر در کی‌یف بوده است. جن ساکی افزود: «ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه برنان مقام‌های اوکراین را به انجام عملیات‌های تاکتیکی در داخل این کشور ترغیب کرده است. این ادعاها اما کاملا بی‌پایه و اساس بوده است و حقیقت ندارند.»