شعار انتخاباتی اسد: «سوا»؛ همه با هم

گروه بین‌الملل: با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سوریه، ستاد تبلیغاتی «بشار اسد» از شعار انتخاباتی وی رونمایی کرد. به گزارش «ایسنا»، ستاد تبلیغات انتخاباتی بشار اسد صفحه‌ای را در سایت‌های ارتباط اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب برای تشریح برنامه‌های وی اختصاص داده است. بنا بر اعلام پایگاه خبری شبکه العالم، ستاد انتخاباتی بشار اسد شعار تبلیغاتی وی را «سوا» (همه با هم) تعیین کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه سوم ژوئن ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد و دادگاه عالی قانون اساسی، «بشار اسد»، «ماهر حجار» و «حسان النوری» را به عنوان نامزدهای این انتخابات معرفی کرده است. دادگاه عالی قانون اساسی سوریه اجازه داد که سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری از روز گذشته تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز

کنند. دادگاه عالی قانون اساسی صلاحیت ۲۱نامزد انتخابات ریاست جمهوری را به علت محرز نشدن شرایط نامزدی انتخابات رد کرد.

ماهر حجار، نماینده مجلس سوریه است و سال ۲۰۱۲ به عضویت تشکل مخالف «جبهه ملی برای تغییر» انتخاب شد که این تشکل هم‌اکنون در دولت مشارکت دارد.

حسان النوری نیز قبلا نماینده مجلس و مشاور امور توسعه اداری دولت سوریه بود و هم‌اکنون رئیس تشکل مخالف «طرح ملی برای مدیریت و تغییر» است.

طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری سوریه، نامزدی مخالفان سوری خارج از این کشور برای انتخابات ممنوع است و داوطلب نامزدی انتخابات باید در ۱۰ سال گذشته به‌طور مستمر در سوریه اقامت داشته باشد.