گروه بین‌الملل: جدیدترین فهرست منتشر شده از ثروتمندترین افراد ساکن در انگلیس نشان می‌دهد که لندن، پایتخت این کشور، هم‌اکنون بیش از هر شهر دیگری در جهان، میلیاردر دارد. به گزارش« ایرنا»، نشریه ساندی تایمز که همه ساله در این ایام آخرین فهرست میلیاردرهای انگلیس را منتشر می‌کند، در شماره روز یکشنبه خود نوشت: لندن در حال حاضر ۷۲ میلیاردر دارد که از این نظر در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از لندن، شهر مسکو با فاصله زیاد و با ۴۸ میلیاردر در رتبه دوم قرار گرفته است. این نشریه انگلیسی افزود: برای اولین بار در سال جاری تعداد میلیاردرهایی که در انگلیس زندگی می‌کنند از مرز ۱۰۰ نفر عبور کرده و این کشور هم‌اکنون به نسبت جمعیت خود، بیشترین میلیاردر را در میان کشورهای جهان دارا است. بسیاری از ثروتمندان ساکن انگلیس، سرمایه‌دارانی از کشورهای دیگر هستند.

به نوشته ساندی تایمز در حال حاضر ۱۰۴ میلیاردر در انگلیس زندگی می‌کنند که مجموع ثروت‌شان بیش از ۳۰۱ میلیارد پوند برآورد می‌شود. تعداد میلیاردرهای انگلیس در سال ۲۰۱۳میلادی ۸۸ نفر بود. در فهرست جدید ثروتمندترین افراد ساکن انگلیس، دو برادر هندی الاصل به نام‌های «سری هیندوجا» و «گوپی هیندوجا» با حدود ۱۲ میلیارد پوند دارایی در صدر قرار گرفته‌اند. «علیشیر عثمان اف» تاجر روسی و یکی از سهامداران اصلی باشگاه آرسنال لندن نیز با ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون پوند در رتبه دوم قرار دارد. وی در سال گذشته صدر جدول را به خود اختصاص داده بود. «لاکشمی میتال» دیگر ثروتمند هندی الاصل نیز با ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون پوند در رده سوم ثروتمندترین افراد ساکن انگلیس قرار گرفته است.

«رومن آبراموویچ» دیگر میلیاردر روسی و مالک باشگاه چلسی لندن نیز امسال با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند ثروت در رده نهم جدول میلیاردرهای انگلیس قرار گرفته است. وی سال گذشته رده پنجم را به خود اختصاص داده بود.