به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جمع نخبگان و صاحبنظران شهرستان پیشوا و در محل فرمانداری این شهرستان گفت : استان تهران از شاخص های توسعه کشوری عقب است و برخی از شهرستان های این استان نظیر پیشوا حتی از شاخص های استانی نیز عقب تر هستند.

وی افزود : شهرک صنعتی پیشوا به مساحت یک هزار ۴۰۰ هکتار احداث شده است ولی در حال حاضر تنها از ۱۵۰ هکتار آن استفاده شده و فقط ۹ واحد صنعتی در آن فعال است و این در شرایطی است که شهرک های صنعتی استان تهران با علاقمندی زیادی به منظور گرفتن زمین و ایجاد صنعت روبرو هستند. 

وی در ادامه گفت: این مسئله ممکن است به دلیل اقتصاد کشاورزی و دامپروری پیشوا باشد که موجب کمرنگ شدن بخش صنعت شده است ولی با توجه به محدودیت های کشاورزی، آب و زمین باید به سمت بخش صنعت و به ویژه صنایع بسته بندی، تبدیلی، کشاورزی و غذایی پیش برویم. 

مقیمی با بیان اینکه پیشوا یک شهر مذهبی است، افزود: از یک شهر مذهبی انتظار می رود که به ارزش های اسلامی ومعنوی توجه بیشتری شود و این نیازمند آن است تا مسائل این شهرستان، با توجه به مسائل روز بررسی شوند.

وی اظهار کرد: نباید پیشوا را در ۵۰ سال پیش نگهداشت بلکه همزمان با پیشرفت ها و توسعه همه نقاط کشور، این منطقه نیز باید حرکت و سیرطبیعی خود را طی کند تا به شاخص های شهرها و استان های دیگر برسد. 

استاندار تهران به برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با برداشت بی رویه آب و با وجود چاه های غیرمجاز، به محیط زیست بیش از حد اجحاف می شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات رفع شود. 

وی همچنین به لزوم ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و توجه به مسائل فرهنگی آنان، توجه به فضاهای ورزشی، ایجاد استادیوم ۵ هزار نفری، احداث بیمارستان، فرهنگسرا و پارک ملی بانوان در پیشوا تأکید کرد.

در این دیدار نخبگان شهرستان پیشوا بر ایجاد مراکز درمانی، رفع مشکلات تصفیه خانه فاضلاب، مشکل ریزگردها در پیشوا، مشکل افت خاک که خطوط ریلی را تهدید می کند، صرف بخش عمده ای از آب کشاورزی در بخش آبیاری سنتی و لزوم اختصاص بودجه مناسب برای صنعتی کردن این بخش، تعداد بسیا زیاد مهاجران افغان واعطای امکانات ویژه به شهرک صنعتی پیشوا به جهت رونق بخشیدن به این شهرک صنعتی تأکید کردند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.