به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: امروزه با توجه به اقبال کاربران به شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداران هم اقدام به طراحی و انتشار باج افزارهای مخرب به مقاصد مختلف می‌کنند که لازم است کاربران در صورت مشاهده این برنامه‌ها از دانلود و نصب آن ها خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: امروزه باج افزار جدیدی که نوعی از باج افزارهای ایرانی – روسی به حساب می‌آید به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام در حال افزایش است .

جمالی تصریح کرد: مشاهده می‌شود گروه‌ها و کانال‌هایی اقدام به فروش باج افزارها به افراد فروخته می‌شود و کاربران با دانش اندک برنامه نویسی و تغییر در کدهای آن به صورت بدافزار ایرانی منتشر می‌شوند که تحت عناوین مختلفی از کاربران سوء استفاده می‌کنند .

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به مخرب بودن این باج افزارها عنوان کرد: لازم است کاربران اینترنتی به خصوص شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین نرم افزارهایی از دانلود و نصب آنها اکیداً خودداری کنند.

جمالی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از کاربران درخواست دارین در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.