آناتولی گزارش داد، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره موضع «پنتاگون» (وزارت دفاع آمریکا) در قبال کُردهای تحت حمایت واشنگتن اعلام کرد که این موضوع قرار است در شورای عالی امنیت ملی ترکیه بررسی شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص اعلام کرد: تا ساعاتی دیگر در شورای عالی امنیت ملی و نشست گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این مسأله بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است، در حالیکه پیشتر مقامات آمریکائی از تعلیق یا اصلاح ساختار ارسال تسلیحات برای کُردهای مورد حمایت این کشور در سوریه خبرهائی را اعلام کرده بودند، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک کُرد سوری» موسوم به «قسد» امروز اعلام کرد که بر خلاف اظهارات اخیر واشنگتن، آمریکایی ها هنوز برای نیروهای قسد سلاح ارسال می کنند.

«عبدالعزیز یونس» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوری در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که خبر تعلیق ارسال کمک های تسلیحاتی آمریکا به نیروهای قسد صحت ندارد و افزود: آمریکا و همپیمانانش هنوز برای ما سلاح می فرستند.

این خبر در حالی منتشر شد که واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال سلاح برای نیروهای دموکراتیک سوریه که آنکارا آنها را تهدیدی علیه خود تلقی می کند به حالت تعلیق در آمده و ترامپ این موضوع را به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ابلاغ کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.