موسی برزگری مدیرعامل بنیاد علوی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنیاد مستضعفان از طریق بنیاد علوی حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه اختصاص داده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۳۰ هزار تُن سیمان برای بازسازی خانه های روستایی و شهری آسیب دیده در زلزله تامین شده است.

برزگری گفت: ۱۶ هزار و ۳۰۰ تخته پتو و چادر نیز برای اسکان اضطراری در استان کرمانشاه به مناطق مورد نیاز ارسال شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی همچنین از تامین ۳۲۵ هزار بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی برای زلزله زدگان در روز نخست زلزله توسط بنیاد مستضعفان خبر داد.

برزگری گفت: ۲۵ هزار دست لباس گرم، ۵۰ هزار بسته مواد غذایی، ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر و چندین کانکس و چراغ والور به همراه لوازم و مواد بهداشتی و شوینده به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

برزگری با اشاره به اهمیت توجه به آموزش کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده خاطر نشان کرد: ۴۵ هزار جلد کتاب برای کیفیت بخشی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۰ هزار جلد به سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه جزو استانهای تحت پوشش طرح ارتقاء سلامت بنیاد مستضعفان نیز هست گفت: در همین راستا ۱۸ هزار سبد کالایی در سطح استان و ۴۵۰۰ سبد کالایی در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی توزیع خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.