مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (شنبه) در سخنانی یازدهمین اجلاس علمی قدس تصریح کرد که از جمله این اقدامات و طرح‌ها می‌توان به تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان دولتی یهودی و الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین به اراضی تحت سلطه آن و اعلام لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی اشاره کرد.

هنیه با تاکید بر اینکه هرگز قدس را تنها نمی‌گذاریم و به نبرد دفاع از آن تحت هر شرایطی ادامه می‌دهیم، تصریح کرد که تمامی اقدامات و تصرفات دشمن صهیونیستی در قدس باطل و مردود است و امت اسلام هرگز از قدس چشم پوشی نخواهند کرد و آنچه اکنون شاهد هستیم، نه انتفاضه‌ای فلسطینی، بلکه انتفاضه‌ای عربی است که سراسر امت اسلام را فراگرفته است.

وی تاکید کرد: تصمیم ترامپ در مورد قدس هرگز اجرایی نمی‌شود و ما یک خزینه استراتژیک بزرگ و باارزش در اختیار داریم و قدس نه شرقی و نه غربی، بلکه شهری واحد و یکپارچه است و تا ابد پایتخت فلسطین خواهد بود.

اسماعیل هنیه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست مواضعی واضح و روشن در قبال این تصمیمات اتخاذ کرده و دست از مواضع مبهم بردارد و برای بهبود اوضاع داخلی تلاش کرده و سد راه مقاومت و انتفاضه نشود و در روند سازش با دشمن صهیونیستی بازنگری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.