محمدحسن قدیری ابیانه اظهار داشت: موضعی که اخیرا در مقابل غربی ها اتخاذ شد را قدمی مثبت می دانم. وقتی وزیر خارجه از موضع عزت برخورد می کند مقام معظم رهبری با این تمجید خواستند مسوولان را ترغیب کنند که رفتاری همچون این موضع آقای ظریف داشته باشند.

وی در خصوص قدردانی رهبرمعظم انقلاب از وزیر امور خارجه و تاکید ایشان بر تداوم مواضعی که وزیر خارجه نسبت به غربی ها در پیش گرفته است افزود: وزیر خارجه از موضع عزت نسبت به دشمنان و در مقابل زیاده خواهی آنان قاطعیت نشان می دهد و حضرت آقا این را تمجید و تائید می کنند و این به عبارتی یعنی این که این کار را ادامه دهید.

قدیری ابیانه افزود: یعنی رهبر انقلاب روحیه می دهند و تشویق می کنند که این مواضع قاطع در مقابل استکبار حفظ شود.

وی تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که مسوولان ما در مقابل بیگانگان از خود عزت نشان دهند. مردم به چنین روحیه ای احتیاج دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی و دفاعی گفت: ما کشوری بزرگ با سابقه تمدنی عظیم هستیم و شایسته ملت ایران نیست که بخواهند در مقابل بیگانگان از سر تسلیم و از موضع پائین به آنها نگاه کنند.

رهبر انقلاب در بیانات روز ۲۹ بهمن در دیدار مردم تبریز با اشاره به برجام و مذاکرات هسته ای تاکیدکردند: ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مساله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

** گفت و گو بین احزاب و گروه ها اقدام مثبتی است

قدیری ابیانه همچنین در خصوص ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی از سوی وزیر کشور هم گفت: گفت و گو بین احزاب و گروه ها اقدام مثبتی است اما این گفت و گوها باید بر اساس پایه های اساسی انقلاب اسلامی باشد یعنی همه باید حول محور اسلام، ولایت و حفظ نظام عمل کنند.

وی افزود: از پایه های آن هم این است که همه خط مشخصی با ضد انقلاب و توطئه گرها و دشمن بیگانه داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.