&#۳۹;محمدجواد ظریف&#۳۹; شامگاه یکشنبه در بدو ورود به پاکستان در جمع خبرنگاران رسانه ها در فرودگاه &#۳۹;بی نظیر بوتو اسلام آباد&#۳۹; با تشریح اهداف سفر خود به این کشور، گفت:پاکستان همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و تهران نیز روابط ویژه ای با اسلام آباد دارد.

وی اضافه کرد: این سفر نیز، در ادامه گفت و گوهای بسیار خوبی که طی چند سال گذشته بخصوص ماه های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین دو کشور برقرار شده، انجام می شود، همچنین در این سفر هیات همراه عالی رتبه سیاسی و اقتصادی نیز به اسلام آباد سفر کرده اند.

ظریف با تشریح برنامه های پیش بینی شده در سفر خود به پاکستان تصریح کرد: امیدواریم که در اسلام آباد و کراچی بتوانیم نشست های خوبی داشته باشیم، در اسلام آباد جلسات مختلف سیاسی و نشست اقتصادی و در کراچی نیز یک جلسه اقتصادی داریم که امیدواریم بخش خصوصی ایران بتواند در این سفر شریکان خود را بیشتر شناخته و بازرگانانی که پیش از این ارتباطاتی داشته اند نیز، بتوانند همکاری های خود را گسترده تر کرده و زمینه برای ارتباط بیشتر فراهم شود.

ظریف در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش قابل توجه میزان مبادلات تجاری دو کشور طی سال های گذشته، گفت: هنوز ظرفیت های بیشتری در این بخش داریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش یاد آورشد: در حوزه سیاسی روابط ما با پاکستان بسیار خوب است و امیدواریم این آمد و شدها بیش از گذشته گسترش یابد.

به گزارش ایرنا &#۳۹;محمدجواد ظریف&#۳۹; وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه به منظور انجام سفر سه روزه به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور در راستای سفر دوجانبه، وارد فرودگاه&#۳۹; بی نظیر بوتو&#۳۹; اسلام آباد شد.

ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرده و درباره گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر می کند.

تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه، به ویژه بخش های خصوصی دو کشور از اهداف این سفر عنوان شده است.

یک هیأت ۳۰ نفره از بخش های مختلف بازرگانی و اقتصادی کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند.

قرار است همچنین، دو نشست تجاری بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار شود که ظریف در این نشست ها شرکت و سخنرانی می کند.

به گزارش ایرنا با توجه به روند رو به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان که آمارها نیز آن را تایید می کند، سفر &#۳۹;محمدجواد ظریف&#۳۹; به پاکستان به همراهی جمعی از مسئولان عالیرتبه اقتصادی کشورمان و هیات ۳۰همراه گامی بلند در راستای تحقق هدف پنج میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان ارزیابی می شود.

فعالان سیاسی و اقتصادی و تحلیلگران سیاسی پاکستان انتظار دارند که این سفر به شکوفا تر شدن مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود.

این سفر، هفتمین سفر &#۳۹;محمدجواد ظریف&#۳۹;در قامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.