ابوالقاسم دلفی با اشاره به قدمت تاریخی روابط دو کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و همچنین اقتصادی و تجاری از جمله توریسم از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند و همکاری خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه های علمی و دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور وجود داشته است.

وی با اشاره به استقبال از حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو در دوران انقلاب اسلامی توسط مردم فرانسه و حمایت های دولتمردان دو کشور افزود: تحولات سیاسی و اقتصادی در روابط دو کشور بعد از دوره برجام از جمله سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس و افزایش سطح مبادلات اقتصادی دو کشور نزدیک به ۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ نشان دهنده این است که روابط دو کشور در مسیر صحیح قرار دارد.

همچنین خانم دلفین او، رئیس گروه دوستی در مجلس ملی در سخنانی گفت: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کنار افتتاح موزه لوور در تهران در جریان سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به تهران و موزه امپراطوری گل‌های سرخ در شهر لانس فرانسه که با حضور وزیر فرهنگ فرانسه برگزار شد از رویدادی مهم فرهنگی اخیر بین دو کشور است.

وی هدف و علت حمایت از این رویدادهای فرهنگی از جمله هفته فرهنگی اصفهان را شناخت بهتر دو ملت از یکدیگر و ثبات در روابط فرهنگی دانست.

در ادامه جلسه قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، اظهار کرد: اصفهان و پاریس به عنوان شهرهایی که یادگارهای تاریخی فراوانی و ماندگاری را در خود جای داده‌اند می‌توانند با استفاده از این پشتوانه‌ها و در سایه الگویی از روابط بین دو فرهنگ که تعمیق‌کننده اقتصاد شهری نیز باشد در مسیر توسعه شهری پایدار و نوین و محقق ساختن شرایط زیست محیطی مناسب همکاری کنند.

وی آمادگی شهر اصفهان را برای همکاری در زمینه های اقتصاد شهری پایدار و گسترش مراودات فرهنگی اعلام کرد.

سهل آبادی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان اصفهان از جمله ساخت صنایع دستی متنوع، صنعت نساجی، معادن و گردشگری، مشارکت و حضور چشمگیر زنان در مجلس و عرصه های مختلف جامعه ایرانی و همزیستی اقلیت های مختلف را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، هفته فرهنگی اصفهان با برنامه‌هایی متشکل از برگزاری نمایشگاه هایی از صنایع دستی و هنرهای اصفهان، موسیقی و ...  به مدت یک هفته از تاریخ ۱۸ فروردین لغایت ۲۴ فروردین در پاریس برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.