رای‌الیوم گزارش داد، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن، عصر دوشنبه طی کنفرانسی خبری در ریاض با اشاره به حملات هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به مقر ریاست‌جمهوری در صنعا، ادعا کرد که در لحظه بمباران، رهبران رده نخست جنبش انصارالله در کاخ حضور داشتند که همگی آنها کشته شدند.

سخنگوی این ائتلاف مدعی شد که نیروهای انصارالله مانع از ورود کشتی‌های حامل کمک انسان‌دوستانه به یمن می‌شوند.

این فرمانده ارشد نظامی عربستان با اذعان به اختلافات میان ابوظبی و دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی»، فاش کرد که یک هیات نظامی اخیرا وارد جزیره «سقطری» شد و با نخست‌وزیر مستعفی یمن دیدار کرد.

از هفته گذشته پنج هواپیمای نظامی امارات، که حامل ده‌ها سرباز و تعدادی خودروی زرهی و تانک بوده، در فرودگاه سقطری فرود آمده‌اند. امارات این نیروها و تجهیزات نظامی را، بدون این‌که دولت مستعفی یمن را در جریان بگذارد، در حومه فرودگاه و بندر سقطری مستقر کرده است.

طبق اعلام منابع محلی، نیروهای اماراتی کنترل بندر سقطری را به دست گرفته و از کارمندان یمنی خواسته‌اند این منطقه را ترک کنند.

از سوی دیگر، «عبدالسلام جابر» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در صنعا- تحت کنترل انصارالله- حمله ائتلاف سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری را محکوم و تأکید کرد که این حمله یک جنایت تمام‌عیار محسوب می‌شود و منشور سازمان ملل و قوانین حقوق بشر را نقض کرد.

خبرگزاری «سبأ» به نقل از عبدالسلام جابر، تأکید کرد که جنایت‌های ائتلاف آمریکایی-  سعودی علیه یمنی‌ها انعکاس واضح ضعف تصمیم‌گیرندگان در عربستان است.

جابر در ادامه گفت: «این جنایت و دیگر جنایت‌های ائتلاف هرگز بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. ما پاسخی کوبنده را به رهبران این رژیم ظالم و خون‌ریز خواهیم داد. ائتلاف عربستان درهای جهنم را به روی خود باز کرده است. گزینه‌های یمنی‌ها برای پاسخ به این جنایت‌ها، بسیار و نامحدود است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.