خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، اوایل ماه اوت رسانه‌های بلژیکی گزارش داده بودند که کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه کاتالونیای اسپانیا احتمالا از سوی حزب موسوم به "ائتلاف فلاندری جدید" (N-VA) در فهرست کاندیداهای این حزب برای انتخابات پارلمان اروپا در سال آینده میلادی گنجانده خواهد شد. همچنین یک عضو ارشد این حزب فلاندری بدون فاش کردن نامش به اسپوتنیک گفت، که ائتلاف N-VA ممکن است به دنبال وارد کردن یک کاندیدا از جانب خود به فهرست متعلق به حزب کاتالان مرتبط با پوجدمون به ازای شرکت او در انتخابات پارلمان اروپا به عنوان کاندیدای N-VA است.

با این حال پوجدمون در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال کاندیداتوری از جانب ائتلاف N-VA است گفت: البته که خیر، من برای کاتالونیا می‌جنگم و در این جا(بلژیک) موقتا حضور دارم. من اگر می‌توانستم همین فردا به کاتالونیا برمی‌گشتم. من به دنبال جنگیدن برای آزادی کشورم هستم و مبارزه من در اصل آنجا است.

پوجدمون به صورت قانونی می‌توانست از این فرصت برای شرکت در انتخابات اروپا استفاده کند چرا که ‌طبق قوانین اتحادیه اروپا شهروند هر کشور عضو این اتحادیه  می‌تواند در کشور محل اقامتش برای این انتخابات کاندیدا شود.

با این حال پوجدمون در اسپانیا با خطر بازداشت به اتهام شورش و سواستفاده از بودجه عمومی روبرو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.