حسینعلی امیری روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت درباره رفتار نمایندگان در روز ارائه لایحه بودجه ۹۸ و سخنرانی رییس جمهوری در مجلس، افزود: در زمان سخنرانی و ارایه بودجه توسط رییس جمهوری به مجلس، توسط دو تا سه نماینده اتفاق افتاد که واقعا در شان نمایندگان نبود و باعث شد که این بداخلاقی چند نماینده خوراکی برای رسانه های بیگانه شود.

امیری گفت: رییس جمهوری وقتی وارد مجلس می شود در حین نطق نیاز به امنیت روانی دارد که موضوع بودجه را تبیین کند و جهت گیری های بودجه را که برنامه یکسال کشور است، ارایه دهد.

وی افزود: متاسفانه دیروز چند نفر از نمایندگان مجلس بداخلاقی کردند که ما امیدواریم که مراجع ذی ربط داخلی مجلس به موضوع بپردازند و اجازه ندهند که چنین اتفاقی بیفتد و حیثیت کل مجلس را مساله دار کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که کلیت مجلس انسان های شریف و محترمی هستند و رفتار این چند نماینده موجب رنجش نمایندگان دیگر شد، گفت: خیلی از نمایندگان مجلس به من و آقای واعظی مراجعه کردند یا تلفن زدند و ناراحتی خود را از آنچه در مجلس اتفاق افتاد اظهار کردند.

امیری درباره بودجه سال ۹۸ و همراهی مجلس با این بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۳۹۸ در بخش های مختلف و کمیسیون های مختلف دولت بررسی شد و بعد از آن چند هفته در جلسات صبح و بعدازظهر و شب دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پانزدهم آذرماه لایحه بودجه برای ارایه به مجلس آماده بود که رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی را در خصوص بودجه داشتند بنابراین بودجه مجددا با لحاظ نظر رهبری و اقدام براساس رهنمودهای ایشان مورد بازبینی قرار گرفت و به مجلس ارایه شد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: همه رهنمودهای رهبری در لایحه بودجه ۹۸ که در مجلس مطرح است اعمال شده است ما بسیار امیدواریم که با جلسات مشترکی که بین دولت و کمیسیون های تخصصی مجلس و به خصوص کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه برگزار می شود، شاهد کمترین تغییرات در این لایحه باشیم تا بتوانیم به موقع آیین نامه های مربوط را تهیه و از اول سال ۱۳۹۸ آن را اجرایی کنیم.

امیری درباره آخرین وضعیت بررسی ها درباره موضوع نماینده سراوان نیز گفت: این موضوع سه طرف داشت، یکی ارباب رجوعی که نماینده سراوان را به خارج از محل پذیرش هدایت کرد که کارمند دولت نبود و این حق خصوصی نماینده سراوان بود که بخواهد شکایت کند یا نکند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: درباره نماینده سراوان و کارمند کمرگ هم قرار شد که به قانون واگذار شود. هر کدام از آقایان چه نماینده و چه کارمند به مراجع ذیربط قانونی معرفی می شوند و اگر احیانا قصور و تقصیری از ناحیه هرکدام صورت گرفته باشد مطابق قوانین با آنها رفتار می شود.

وی ادامه داد: در چنین مواردی ما نباید پیش داوری کنیم. اتفاقی افتاده مراجع بررسی کننده این اتفاق هم از جهت قانونی کاملا مشخص هستند و باید منتظر تصمیم مراجع قانونی ذیربط باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.