در پیام تسلیت سردار احمد وحیدی، رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی آمده است: شهادت سردار بزرگ و پرافتخار ملت ایران و جمعی از همراهان ایشان به ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، نقطه عطف و تحول بزرگ درحرکت ملت‌های منطقه و آزادگان دنیا خواهد شد.

 در ادامه این پیام تاکید شده است: سردمداران آمریکا و  استکبار جهانی بدانند که خون شهیدان راه حق ملت مؤمن ما را راسخ‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد و جریان مقاومت در منطقه و جهان را بالنده‌تر خواهد کرد و یقیناً انتقام سختی در انتظار جنایتکاران و حامیان این حادثه خواهد بود.

در بخش دیگر این پیام آمده است: شهادت سردار سرافراز جهان اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا سپهبد حاج قاسم سلیمانی  به دست  آمریکا و  استکبار جهانی  را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ارواحنا فداه و به محضر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا، مردم بزرگوار ایران ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  نیروی قدس،آزادی خواهان جهان و خانواده فداکار ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

شیرینی کام دشمن به سرعت به تلخی تبدیل خواهد شد

همچنین، به همت بسیج دانشجویی، جمعی از تشکل‌ها، هیئت دانشگاه و جمعی از دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی با حضور و سخنرانی سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

بنابر گزارش فارس، سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، در این مراسم گفت: سردار قاسم سلیمانی یکی از اسوه‌های تاریخ جهاد و شهادت و مقاومت بود و بدون هیچ اغراق و مبالغه گویی که ایشان نیازمند آن نیست ما یک مرد بزرگ در عرصه مقاومت، از خود گذشتگی و ایثار را تقدیم انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت کردیم.

وی با اشاره به برخورد پدرانه شهید با فرزندان شهدای سوری، عراقی، افغانستانی و یمنی افزود: ایشان یک فرد تک بعدی نبود که بگوییم فقط در جبهه مقاومت برای دفاع از مردم مظلوم منطقه سال ها تلاش کرد ابعاد روحی لطیف و نرم شهید سلیمانی در نقطه نقطه زندگی ایشان قابل رویت است.

 فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن اشاره به شجاعت و ایثار شهید سلیمانی و هم‌رزمش شهید احمد کاظمی و حضور در خط مقدم جبهه بدون توجه به شئون فرماندهی نظامی مرسوم جهان گفت: شهید احمدکاظمی و شهید قاسم سلیمانی وارد فضایی شده بودند که به تصور هیچ یک از نظامیان دنیا نمی آمد. دشمن از حضور حاج قاسم در هر صحنه ای می ترسید و صدای حضورش لرزه بر تنشان می‌انداخت. آن چیزی که حاج قاسم را در دنیا و جبهه مقاومت، «حاج قاسم» کرده بود ابعاد فکری و نگاه نافذ و عمیق ایشان بود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن اشاره به اشتباه محاسباتی دستگاه های اطلاعاتی و پژوهشکده های آمریکا اظهار داشت: دشمن تصورش این بود حضور حاج قاسم سلیمانی برایش خطرناک است و با حذف فیزیکی او مشکلش حل می‌شود اما آن چیزی که آن ها را ذلیل و پریشان کرده تفکر و اعتقاد و نگاه قاسم سلیمانی است که در بین بچه‌ها ریشه دارد.

وی ضمن اشاره به وصیت نامه امام افزود: شهید سلیمانی بسیج جهان اسلام که امام در وصیتنامه اش از آن یاد کرده بود را شکل داد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان اینکه شیرینی کام دشمن از این جنایت زمان زیادی نخواهد بود و این شیرینی برای دشمن سریعا تبدیل به تلخی خواهد شد، گفت: بسیجیان جهان اسلام آماده اند انتقام این جنایت را از آمریکا بگیرند.

آمریکایی‌ها با دست خودشان گورشان را در عراق کندند

سردار شمس‌الدین فرزادی‌پور، فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه، درباره تهاجم نظامی آمریکا به مواضع حشدالشعبی در عراق گفت: این حملات اوج رذالت آمریکایی‌هاست و نشان می‌دهد که آنها به بن‌بست رسیده‌اند و  معمولاً این اقدامات معکوس جواب می‌دهد.

بنابر گزارش آنا، وی ادامه داد: اقدام مردم عراق در تشییع پیکر شهدای نیروهای حشدالشعبی و محاصره سفارت آمریکا در منطقه سبز عراق نشان داد که آمریکایی‌ها حتی عقل  مقابله با مشکلات را از دست دادند و تحلیل مسائل منطقه را نمی‌توانند به درستی انجام دهند.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: هر کسی که به الفبای سیاست مسلط است  می‌داند در جایی که اشغالگر است باید محاسبات همه چیز را بکند. عراقی‌ها اعلام کردند که آمریکایی‌ها با دست خودشان گورشان را در عراق کندند و این نتیجه اعمال آنهاست.

فرزادی‌پور با بیان اینکه حشدالشعبی عراق برای خود یک خط سیر و سیاستگذاری  دارد، خاطرنشان کرد: حشدالشعبی، ملت عراق  و همه گروه‌های مقاومت هستند و حتماً متناسب با این اقدام با آمریکایی‌ها  برخورد می‌کنند. 

وی درباره رزمایش اخیر مشترک ایران، روسیه و چین در منطقه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران مقتدر منطقه و مدافع مقابله با تجاوزگری و تروریست بوده و پیام برگزاری این رزمایش اقتدار و توان بالای ایران اسلامی است و در منطقه یک قدرت دیگر فراتر از ذهنیت آمریکا درحال شکل‌گیری بوده  و تغییر در معادلات منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.