مارک پوکان نماینده ایالت ویسکانسین ساعاتی پیش در توییتی خبر داد که به "مرکز پیشگیری و کنترل امراض آمریکا" نامه ای فرستاده و از آنان خواسته تا پاسخ دهند که به چه علت دیگر آمار مرگ و میر و آزمایش های تشخیص بیماری کرونا در تارنمای این مرکز منتشر نمی شود.

این نماینده دموکرات در این نامه از دکتر رابرت ردفیلد مدیر مرکز مزبور پرسید که چرا دیگر تعداد آزمایش های کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در تارنمای مرکز منتشر نمی شود. وی به نقل از اسکات گاتلیب مسئول پیشین سازمان غذا و دارو آمریکا خاطرنشان کرد " شاید هم اکنون صدها و بلکه هزاران نفر مبتلا (به ویروس کرونا) باشند که هنوز گزارش نشده است. "

پوکان در ادامه این نامه از ردفیلد پرسید که برای حفظ اعتماد عمومی چه زمانی انتشار تعداد آزمایش های کرونا و مرگ و میر ناشی از این ویروس در تارنمای مذکور از سر گرفته می شود؟

مقام‌های حوزه بهداشت و درمان آمریکا پیشتر با تائید چهار مورد جدید مرگ به دلیل ابتلا به کرونا در ایالت واشنگتن، شمار قربانیان در سراسر ایالات متحده را ۶ نفر و آمار کل مبتلایان به کرونا را در این کشور حدود یکصد نفر اعلام کرده‌اند که ۲۱ مورد آن جدید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.