رئیس‌جمهور آمریکا که پیش‌تر نیز از این نوع اعتراضات حمایت کرده بود، در پیامی توئیتری خطاب به گریچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان آمریکا نوشت: «آن‌ها مردم خیلی خوبی هستند. اما خشمگینند. آن‌ها می‌خواهند زندگی‌شان دوباره به حالت عادی برگردد! آن‌ها را ببین، با آن‌ها حرف بزن، (با آن‌ها) توافق کن.»

بنا به گزراش شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، ده‌ها معترض که برخی از آن‌ها کاملا به سلاح گرم مسلح بودند پس از ورود به ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان در آمریکا، آن را اشغال کردند. معترضان خواستار لغو محدودیت‌های باقی ماندن در خانه بودند که به دنبال شیوع ویروس کرونا در این ایالت اعمال شده است.

این افراد که در قالب گروه «میهن پرستان آمریکایی» چنین اعتراضاتی را سازماندهی کرده بودند روز گذشته در حالی که برخی از آن‌ها سلاح گرم به همراه داشتند، با نادیده گرفتن دستور العمل‌ها و رعایت فاصله اجتماعی وارد ساختمان پارلمانی ایالت میشیگان شده و در خیابان‌های اطراف آن نیز تجمع کردند.

بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌های آمریکا که توسط ترامپ در بحبوحه شیوع ویروس کرونا پیشنهاد و با مخالفت فرمانداران مواجه شد، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر آمریکا به دنبال داشته است. بسیاری از حامیان ترامپ با برگزاری تظاهرات در ایالت‌های آمریکا خواستار لغو محدودیت‌های اجتماعی هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی آتش این اعتراضات را شعله ور می‌کند که بیش از ۶۳ هزار نفر تاکنون در این کشور قربانی شیوع کرونا شده اند و موج همه‌گیری آن همچنان ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.