سه فضانورد راهی ایستگاه فضایی خواهند شد

قرار است در این پرواز کیت روبینز فضانورد ناسا و سرگئی ریژیکوف و سرگئی کود سورچکوف فضانوردان روس به این آزمایشگاه در حال چرخش عزیمت کنند.

این پرتاب ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد امروز به وقت منطقه زمانی شرقی آمریکا از مجموعه پرتاب «بایکونور» در جنوب قزاقستان انجام می شود؛ انتظار می رود که این سه نفر به همراه کپسول سایوز ساعت چهار و ۵۲ دقیقه بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی در ایستگاه بین المللی فضایی پهلو بگیرند.

همچنین دریچه میان ایستگاه بین المللی فضایی و این کپسول ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی باز می شود و این سه فضانورد می توانند وارد این ایستگاه شوند.

این دومین پرواز فضایی فضانوردان روبینز و ریژیکوف و اولین پرواز فضایی «کود سورچکوف» محسوب می شود؛ قرار است این فضانوردان مدت ۵ ماه در این ایستگاه بین المللی فضایی حضور یابند.   

اگرچه فضانوردان ناسا «داگ هرلی» و «باب بهنکن» در ماه مه از آمریکا با فضاپیمای «اندیور» شرکت فضایی اسپیس ایکس به این ایستگاه عزیمت کردند اما پرتاب به این آزمایشگاه در حال چرخش با فضاپیمای روسی «سایوز» از قزاقستان همچنان ادامه دارد.

روبینز، ریژیکوف و کود سوورچکوف مدت کوتاهی در کنار  «کریس کسیدی» فضانورد ناسا و «آناتولی ایوانیشین» و «ایوان واگنر» فضانوردان روس در ایستگاه بین المللی فضایی حضور می یابند اما در روز ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر)  کسیدی، ایوانیشین و واگنر با استفاده از کپسول سایوز از این ایستگاه خارج شده و به زمین بازمی گردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.