سردار حاجی زاده: آمریکا اگر می‌خواهد کمتر هزینه بدهد، باید جمع کند و از منطقه برود

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت" یاران حاج قاسم " که در حسینیه پادگان ولیعصر عج برگزار شد، افزود: دو سال از شهادت حاج قاسم می گذرد و خیلی از زوایای پنهان و آشکار این ترور توسط امریکایی ها اعلام شد که آنها با این ترور دنبال چه اهدافی بودند.

وی ادامه داد: جنایاتی را که رژیم تروریستی آمریکا و کسانی که به آن کمک و همراهی کردند و رضایت به این حادثه دادند، صرفاً حذف فیزیکی یک فرمانده نبود بلکه آنها به دنبال اجرای ضربات سنگینی به نظام ما بودند و قصدشان فراتر از مسائلی بود که تاکنون مطرح شده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: برآورد اطلاعاتی که آنها برای این اقدام انجام داده بودند این بود  که ایران پاسخی به این ترور  نخواهد  داد.

وی در ادامه یادآور شد: آن روزها ما در شرایط بد و فشار حداکثری نظام سلطه بودیم.   شرایطی که رژیم تروریستی آمریکا و نظام سلطه زانوی خود را بر گلوی ملت ایران فشار می دادند و لحظه شماری می کردند  برای اینکه ملت ایران با این اقدامات کوتاه بیاد و ببرد و آنها  نیاز  به یک ضربه و شوک و رعب داشتند که ملت ایران را از ادامه مسیر  باز بدارد. و در واقع با این اقدام تلاش کردند که مقاومت مردم در برابر  فشار حداکثری به اتمام برسد و آنها بتوانند به نتایجی که دنبال می‌کنند، برسند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها اینگونه برنامه ریزی کرده بودند که به اهداف زیادی با این  اقدام می‌رسند، گفت: اولین هدفشان ضربه نهایی به ایران برای عقب نشینی بود که اگر ما در این بخش عقب می نشستیم در بخش‌های دفاعی، منطقه ای،  سیاسی می‌توانست عقب‌نشینی های دیگر اتفاق بیفتد و به چهره انقلابی ایران لطمه‌های جبران‌ناپذیری بزند.

وی افزود : در شرایطی که این اقدام بی شرمانه انجام شد رئیس‌جمهور آمریکا مستقیماً پشت تریبون در جلوی دوربین در مقابل دیدگان جهانیان مسئولیت این کار را به عهده  گرفت و گفت من دستور ترور قاسم سلیمانی را دادم. بنابراین اگر  صرفا حذف فیزیکی بود می شد به روشهای دیگر انجام شود ولی صریحا گفتند هدف ما ترور شهید سلیمانی بود. 

وی گفت: آنها ده‌ها سال روی دموکراسی و حقوق بشر تبلیغات کرده بودند و با این ترور همه آنها را یک لحظه معامله کردند برای اینکه اهداف بزرگی را دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: ترامپ خبیث گفت ما ۷ تریلیون دلار خرج کردیم و هیچ نتیجه ای نگرفتیم برای اینکه عامل این شکستها حاج قاسم سلیمانی بود. حضور در افغانستان، عراق، درست کردن داعش و گروه‌های تکفیری و بسیاری از طرحهای آنها در منطقه با شکست مواجهه شده بود که عامل آن حاج قاسم سلیمانی بود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دومین هدف ترور حاج قاسم  ضربه زدن به محور مقاومت بود. آنها می خواستند با یک تیر چند نشان بزنند. آنها اگر این ضربه را می زدند و پاسخی دریافت نمی کردند محور مقاومت، نیروهای رزمنده محور مقاونت و فرماندهان و رهبران آنها روحیه ای برایشان باقی نمی ماند. ناامید می شدند و ضربه می خوردند. حتی در این قضیه آنها نیم نگاهی هم به یمن داشتند. می گفتند اگر حاج قاسم شهید شود حتماً در جبهه‌ یمن هم اثر خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه دشمنان با شهادت حاج قاسم می خواستند به تمامی محورهای مربوط به محور مقاومت تاًثیر بگذارند گفت:  با ترور فردی که قدرت بسیج کنندگی بسیار فراوان داشت. یک مقتدر و فرد شجاع بود و ارتباط نه تنها با نیروهای ایرانی بلکه با  ملل مختلف و زبان‌های مختلف می توانستد برقرار کند. برای او در دفاع شیعه و سنی و عرب و ایزدی کرد مطرح نبود و همه دوستش داشتند  بنابراین حذف چنین کسی تصور آنها این بود که لطمه سنگینی به محور مقاومت و ایران می زند.

فرمانده هوافضای سپاه در ادامه گفت: یکی از اهدافی که شخص ترامپ دنبال می کرد امتیاز دادن به رژیم صهیونیستی بود. او فکر می کرد با این کار و با لابی صهیونیستی و رژیم صهیونیستی می‌تواند در انتخابات پیروز شود که نتایج را هم دیدیم که چه شد.

 سردار حاجی زاده با بیان اینکه از دیگر اهدافی که آنها پیش بینی کرده بودند به زیر سلطه بردن بیشتر حاکمان مرتجع منطقه بود، گفت: در قضیه ۱۱ سپتامبر اتفاقی که افتاد لشکر کشی بوش به افغانستان و بعد از آن به عراق و اتفاقاتی بود  که در منطقه رخ داد همه ترسیده بودند. من در آن دوره سفری به اروپا داشتم دیدم کشورهای اروپایی هم بشدت وحشت کردند چرا که نمی دانستند عکس العمل آمریکا چیست؟

وی گفت: آنها با این اقدام تروریستی در یک کشور ثالث،  کسی که دعوت شده است و بدون رعایت اصول دیپلماتیک فردی را در سطح حاج قاسم سلیمانی ترور می کنند طبیعتاً انتظار دارند کشورهای مختلف منطقه برای آنها کرنش کنند و قدرت آنها در منطقه نسبت به گذشته افزایش پیدا کنند. 

این مقام نظامی افزود: آنها همه این کارها را  انجام دادند با این فرض که ایران از خودش عملی نشان نمی دهد و تصور اقدام ایران را نداشتند ، اما زمانی که شعار انتقام ملت ایران را شنیدند ترسیدند و به همین دلیل بحث زدن ۵۲ نقطه را مطرح کردند لابلای صحبتشان مراکز فرهنگی اعلام کردند.

وی گفت: آنقدر هزینه را سنگین کردند که تصمیم گیری برای ایران سخت شود یعنی وقتی دیدن ایران می‌خواهد کاری انجام دهد در فاز دوم به این وادی وارد شدند که هزینه را بالا ببرند.

حاجی زاده با بیان اینکه ما هم آن روزها نگران بودیم، گفت: من در سه مرحله به رهبر معظم انقلاب پیام دادم ما داریم برای عملیات می‌رویم اما نگران شما هستیم که رهبری پیام دادند که نگران من نباشید و کار خود را انجام دهید منظورشان این بود بروید کار  را انجام بدهید و اگر هم می توانید زودتر این کار را انجام دهید و این عملیات اگر یک شب هم  زودتر می شود انجام دهید.

وی افزود: زمانی که این اتفاق افتاد و جابجائی موشکی را آنها دیدند اطمینان حاصل پیدا کردند که دارد اتفاق می‌افتد.

فرمانده هوافضای سپاه با طرح این سوال که بعضی ها می گویند که آمریکایی ها از این عملیات خبر داشتند، گفت: بله ،  آمریکا از اینکه ما بخواهیم انتقام  بگیریم خبر داشتند ولی اینکه  بگوییم کجا را  می خواهیم بزنیم چنین خبری نبود، برای اینکه در این زمینه سند داریم، تمام پایگاههای آمریکایی در تیر رس ما در کل منطقه همه برای اولین بار بعد از جنگ ویتنام در لاک دفاعی رفتند.

سردار حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه ارتش در هیچ جا سیستم پدافند غیر عامل و تجهیزات دفاعی ندارد و همه امکانات آنها آفندی است، گفت: آنها شروع کردند همه امکانات پایگاههای خود در قطر، امارات ،  کویت و عراق را   پراکنده کردند یعنی یک شرایط دفاعی گرفتند. ناوگان و بخش دریایی خود را از خلیج فارس دور کردند که عکس‌های ماهواره‌ای آنها موجود است و فقط ادعای ما نیست. آنها فهمیدند که ایران می‌خواهد بزند و تهدید آن ۵۲ نقطه هم دیگر موثر نیفتاد تلاش کردند که هزینه را پایین بیاورند. نیروهای انسانی خود را پخش کردند. آن شب در عین الاسد نیروهای زیادی به بیابان ها بردند. آنها نگران حمله زمینی هم بودند و با هواپیمای ۳۳۰ و هلیکوپتر ها سعی می کردند حفاظت زمینی آنهارا مراقبت کنند چراکه محل استقرار آنها برای ما روشن بود.

وی با بیان اینکه آنها ضربات موشکی را چشیدند گفت: جمعیت کثیری که بالای ۲۰۰۰ نفر  در عین الاسد بودن همه ضربات موشکی را دیدند و چه فشارهای سنگینی را تحمل کردند. در واقع ویروس ترس و وحشت با این موشک ها به پایگاه عین الاسد منتقل شد که امروز در کل ارتش آمریکا این ویروس پراکنده شده است. 

وی با بیان اینکه آن شب ارتش آمریکا وحشت کرد گفت:  تا آن شب در مقابل آنها کسی اینگونه ایستادگی نکرده بود و ضربه مستقیم نزده بود و آن شب ایران هم زد و هم مسئولیت پذیرفت.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: خیلی از قدرت های جهان و مسئولین آنها و فرماندهان شان با ما جلسه و ملاقات داشتند و می گفتند شما چگونه این تصمیم را گرفتید.

وی ادامه داد:  از آن روز به بعد می بینید آمریکا تهدید نظامی می شود. تا قبل از آن تاریخ ‌ چینی‌ها و روسها اصلاً در مورد حرکت نظامی حرف نمی زدند اما الان تهدید می کنند. پوشالی بودن آمریکا را همه فهمیدند. قدرت هالیوودی آمریکا را همه فهمیدند.

وی گفت:  ملت ایران و شعار انتقام مردم کاری را کرد که آغاز فروپاشی آمریکا بود. بعد از آن خروج مفتضحانه آنها از افغانستان بود. اتفاقاتی که در سوریه و عراق افتاد همه اینها آغازی بر پایان آمریکا است و این را ملت ایران آغاز کرد و همه فهمیدند که تهدیدات و بلوف آمریکا در مقابل جهانیان شکست خورده این یعنی پیروزی اراده ملت ایران است.

سردار حاجی زاده ادامه داد:  تهدیدات ترامپ و وزیر خارجه آن برای زدن ایران چند سالی که نگذشته بود چند ساعت گذشته بود این بلوف و این تهدید ایران را که ما میزنیم تمام جهانیان و دنیا آن را شنیدند و همه دیدن که آمریکا نتوانست کاری انجام دهد و آن بی عملی که از ایران انتظار داشتند گریبان خودشان را گرفت.

وی ادامه داد: در این قضیه محور مقاومت دوباره جان گرفت. قدرتهای بزرگ محتوا و اصل قدرت آمریکا را شناختند. حرکت‌های محورهای مقاومت در بخش‌های مختلف بیشتر از گذشته جهش پیدا کرد و بعد از این قضیه آمریکایی ها اعتماد به نفس خود را از دست دادند در حرف ها و سخنان آنها مشاهده می‌شود. نیروهای آنها دیگر مایوس شدند و آن قدرت سابق دیگر وجود ندارد ما از درون آنها خبر داریم که سربازان و افسران آنها چه حرف هایی به یکدیگر میزنند. خیلی به هم ریخته اند دیگران نیروهای قدیم نیستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد حرکت های خودجوش و ضربات مقاومت تا وادار کردن آنها برای اخراج از منطقه ادامه دارد و آمران و عاملان این کار حتماً تحت تعقیب هستند و اجازه آرامش و آسایش به آنها داده نخواهد شد و این تعقیب ادامه دارد آنها نباید تصور کنند این مقدار انتقام کفایت می کند حتماً ادامه پیدا می کند.

وی گفت: دنباله رو های آمریکا و ارتجاع عرب که به پشتوانه آمریکا زندگی میکردند دیگر پشتوانه خود ر از دست داده اند به همین خاطر بعضی از تحرکاتی که در منطقه می کنند به خاطر این است که دیگر آمریکا را در منطقه از دست داده‌اند بنابراین به دنبال رژیم صهیونیستی از سر استیصال و بدبختی است. به جای اینکه به ملت خود اتکا کند و به آغوش اسلام برگردند مسیرهای انحرافی می روند که عاقبت بدی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

فرمانده ارشد سپاه با بیان اینکه دنیا شجاعت ایران را کاملاً درک کرد و گفت:  ایستادگی ملت ایران برای دنیا درس شده است. موارد زیادی را سراغ دارم که از این شیوه و روش ملت ایران کشورها درس گرفته اند. کسی فکر نمی‌کرد که آمریکا با آن ابرقدرتی در مقابل ملت ایران زانو بزند و امروز همه به آن اذعان داریم.

وی با بیان اینکه شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفتند گفت: شهید سلیمانی امروز اقتدار و عسل و تاثیرش در ایران و جهان بیشتر از قاسم سلیمانی است. 

سردار حاجی زاده گفت:زدن عین الاسد آغازی بود، محور مقاومت و خونخواهان حاج قاسم مسیر را ادامه می دهند و آمریکایی ها اگر بخواهند کم هزینه بدهند باید خودشان جمع کنند و از منطقه بروند، اینجا دیگر سودی برای آنها ندارد .

وی با بیان این که ترور حاج قاسم با سفارش و پیگیری صهیونیست ها اتفاق افتاد یاداور شد: بیشترین اسیر لابی صهیونیست ها شاید بتوان گفت مردم آمریکا هستند . اسرائیل هر روز برای آمریکا هزینه درست می کند چرا که حاکمان آمریکا خودشان را در اختیار لابی صهیونیست قرار داده‌اند و توسط این حاکمان ملت آمریکا مستقیم و غیرمستقیم در اسارت رژیم صهیونیستی است . تا زمانی که حاکمان امریکا در این نسیر جلو بروند هر روز هزینه‌ای بیشتر از دیروز خواهند داشت.

فرمانده هوافضای سپاه گفت : مجموعه نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی هوافضا، نیروی قدس و همه نیروهای سپاه از اگر بخواهیم مقایسه کنید امروز از یک ماه پیش قوی تر هستند و این تولید قدرت روزانه اتفاق می افتد .

وی گفت: باید این مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه قوی شدن و قوی بودن را ادامه بدهیم و از ملت شریف ایران هم به عنوان یک سرباز تقاضا دارم بسیج شوند و کمک کنند ضعیف‌ترین خاکریز ما که بخش اقتصاد است در سایه کمک با محوریت این دولت انقلابی که شبانه روز زحمت میکشند قوی کنیم همان طور که در حوزه نظامی قوی شدیم انشالله در حوزه اقتصاد هم کمک کنیم تا قوی شویم و الان هم بستر آن مهیا شده است بنابراین هر کسی هر کاری از دستش بر می آید باید در این زمینه انجام دهد چرا که ادامه راه شهدا همین مسیر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.