تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

اسپوتنیک گزارش داد، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده با هماهنگی متحدان اروپایی خود، هشت روس ثروتمند و همچنین اعضای خانواده آنها را تحریم کرده و برای ۱۹ تبعه روسیه دیگر محدودیت‌های ویزا اعمال کرده است.

در اعلامیه‌ای که کاخ سفید در این ارتباط منتشر کرده، آمده است: «ایالات متحده و دولت‌های سراسر جهان برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های نخبگان مالی و اقتصادی روسیه و اعضای خانواده‌شان و دارایی آن‌ها از جمله قایق‌های بادبانی، آپارتمان‌های مجلل، پول و سایر سرمایه‌های غیرقانونی آنها، تلاش خواهد کرد.»

بر اساس اعلامیه کاخ سفید، تحریم‌های مسدودکننده علیه روسیه استفاده سرمایه داران روس از دارایی‌های مستقر در ایالات متحده را ممنوع می‌کند و به افرادی تعمیم داده شده که به افزایش قدرت و توانایی‌های «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه کمک می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف»، دبیر مطبوعاتی کرملین، از جمله افرادی است که نامش در این فهرست تحریمی برده شده است. همچنین «نیکولای توکارف» و دو شرکت املاک و مستغلات لوکس «بوریس روتنبرگ» و پسران و دختران تعدادی دیگر از سرمایه داران روسی از جمله افراد تحریم شده از سوی آمریکا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.