بررسی مسائل حوزه دیپلماسی اقتصادی، تجارت فرامرزی و سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی ب

دنیای اقتصاد-تبریز: در این نشست ابتدا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مسئولان دستگاه‌های اقتصادی استان، گزارشی از مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، تجارت، حمل‌ونقل، امور گمرکی، مبادلات مالی، تعهدات ارزی و منطقه آزاد ارس را ارائه کردند.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و ارتباط با کشورهای همسایه، بر رفع موانع این حوزه و تسهیل ارتباطات بازرگانان و فعالان بخش خصوصی و هموار کردن حضور تولیدکنندگان استان در بازارهای منطقه تأکید کرد و خواستار همکاری وزارت امور خارجه در این راستا شد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز با تأکید بر اهتمام جدی این وزارتخانه برای توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، گفت: در این دولت، تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به عنوان رویکرد مهم دیپلماسی قرار گرفته و دولت از همه ظرفیت‌های کشور در این زمینه استفاده می‌کند.

وی از مدیریت ارشد و مسئولان دستگاه‌های اقتصادی استان خواست تا مسائل و مشکلات حوزه تجارت و ارتباطات خارجی را از طریق مرکز سرمایه‌گذاری خارجی استان در اختیار وزارت امور خارجه قرار دهند تا موانع موجود از طریق رایزنی با مسئولان کشورهای همسایه رفع شود.

صفری همچنین با اشاره به ظرفیت بالای بازارهای منطقه و کشورهای همسایه، اظهار داشت: استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی که از ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی برجسته‌ای برخوردار هستند باید بیش از گذشته در روند صادرات حضور یافته و توان صادراتی خود را افزایش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.