آغاز ثبت نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: ابراهیم لایقی در جمع خبرنگاران، افزود: بر این اساس دختران و پسران نوجوان و جوان علاقمند به علوم قرآنی می توانند تا ۱۵ دی ماه سال جاری در این دوره ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تبریز در دوره های طرح ملی تلاوت حضور پررنگی داشته و مقام هایی کشوری کسب کرده است، اضافه کرد: برخی از نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز اساتید برجسته ای در علوم قرآنی شدند و این شهر یکی از قطب های قرآنی کشور محسوب می شود که طرح ملی تلاوت می تواند شاخص های قرآنی استان را ارتقاء دهد.

لایقی افزود: با همکاری و همراهی آموزش و پرورش استان زمینه ثبت نام و شرکت فعال دانش آموزان علاقمند در طرح ملی تلاوت فراهم می شود.

وی گفت: از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

لایقی ادامه داد: این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجراء می‌شود. آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال به ۲ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق تارنمایhttp://melitelavat.ir اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.