بورل : تحریم ها همانند سم دیر اثر می کنند اما  کشور را فلج می کنند
یورونیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلویحاً به بی تاثیر بودن تحریم های این اتحادیه بر روسیه اذعان کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اعتراف کرد که ایجاد و حفظ وحدت سیاسی میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به منظور مقابله با روسیه در رابطه با اوکراین همواره آسان نبوده است.

این مقام ارشد اروپا پس از سخنرانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ یادآور شد که این کار همیشه آسان نبوده است، اما تا کنون اروپا توانسته وحدت خود را حفظ کند.

بورل به دشواری های مسیر جنگ طلبانه اروپا اشاره کرد و گفت که در این میان برخی شکایت کردند، برخی دیگر مخالف بودند، اما در نهایت وحدت مورد نیاز حفظ شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه خود با یورونیوز تلویحاً به کم اثر بودن تحریم های پی در پی روسیه اشاره کرد و مدعی شد که آنها همانند سمی کند اما مطمئن هستند که کسری بودجه روسیه را افزایش می دهد و بخش های مهم صنعتی این کشور را فلج می کنند.

اتحادیه اروپا از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون ۹ بسته تحریم اقتصادی را علیه نهادها و شخصیت‌های روسیه اعمال کرده است. پیش از این «ولودیمیر زلنسکی» اذعان کرد: ما مشاهده می‌کنیم که سرعت تحریم‌ها در اروپا علیه روسیه کمی کاهش یافته است، در حالی که روسیه به سرعت خود را با تحریم‌ها وفق می‌دهد، بنابراین سرعت بخشیدن و اصلاح این وضعیت برای ما مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.