دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عربستان

رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر خارجه عربستان، روابط دوجانبه و پرونده‌های سیاسی، عربی و بین المللی، و همکاری‌های دوجانبه میان عربستان و سوریه را مورد رایزنی قرار داد.

وزیر خارجه عربستان مراتب درود و سلام سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، را به بشار اسد، ابلاغ و برای ملت سوریه امنیت و ثبات و پیشرفت آروز کرد.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: برادری که کشورهای عربی را به هم گره می‌نزد عمیق است و بهترین تعبیر از روابط میان کشورهای عربی است.

وی ضمن تاکید بر روابط مسالمت آمیز میان دو کشور افزود: این روابط فقط به نفع دو کشور نیست بلکه به نفع جهان عرب و منطقه است.

بشار اسد با تاریخی خواندن روابط میان دو کشور اعلام کرد: سیاست واقع بینانه و باز عربستان به نفع کشورهای عربی و منطقه است.

رئیس جمهور سوریه گفت: نقش برادری عربی برای حمایت از ملت سوریه ضروری است تا بتواند تبعات جنگ علیه سوریه را پشت سر بگذارد و به ثبات برسد و همه اراضی خود را آزاد کند.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان هم از اطمینان کشورش به توان دولت و ملت سوریه برای پشت سر گذاشتن تبعات جنگ و تحقق توسعه پایدار سخن گفت.

وی تاکید کرد: عربستان در کنار سوریه است و حامی آن در حفظ تمامیت ارضی سوریه و امنیت و ثبات آن و فراهم آوردن بستر لازم برای بازگشت آوارگان است.

بن فرحان گفت: مرحله آتی اقتضا می‌کند که روابط میان سوریه و برادرانش در کشورهای عربی به حالت عادی بازگردد و سوریه نقش عربی و منطقه‌ای بهتر از قبل ایفا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.