میدان تقسیم ترکیه بسته شد

منابع خبری از تظاهرات امروز در ترکیه به مناسبت روز جهانی کارگر و بازداشت شماری از تظاهرات‌کنندگان خبر دادند.

امروز (دوشنبه) مناطق مختلف ترکیه از جمله استانبول شاهد تظاهرات کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر بوده است.

اظهارات تازه نتانیاهو علیه ایران

این تظاهرات که هم‌اکنون در برخی شهرهای ترکیه در جریان است، با ورود نیروهای پلیس به خشونت و درگیری کشیده شده است.

شبکه خبری العربیه گزارش داد که در جریان این اعتراضات، شماری از معترضانی که به مناسبت روز جهانی کارگر به خیابان‎ها آمده بودند، بازداشت شدند.

در همین رابطه شبکه خبری یورنیوز گزارش داد که نیروهای پلیس برای جلوگیری از ورود تظاهرات کنندگان به مرکز شهر استانبول، میدان «تقسیم» را بستند.

تظاهرات ضد دولتی در ترکیه امروز در حالی برگزار شده است که قرار است تا دو هفته دیگر در سراسر این کشور انتخابات سراسری برگزار شود.

امروز بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شاهد برگزاری تجمعات و اعتراضات کارگران بوده است. این تظاهرات در پاریس نیز با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شد.

کارگران و معترضان فرانسوی امروز دوشنبه به مناسبت روز جهانی کارگر و در ضمن ادامه خشم و نارضایتی از اصلاحات بازنشستگی جنجالی امانوئل ماکرون، روانه خیابانهای شهرهای سراسر این کشور شدند.

به نوشته نیویورک تایمز، تا بعد از ظهر امروز از شهر لو هاور در شمال فرانسه گرفته تا شهر مارسی در جنوب این کشور ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و قرار بود این اعتراضات در بعد از ظهر با راهپیمایی در پاریس، پایتخت فرانسه به اوج خود برسد.

معترضان همچنان امیدوارند دولت را وادار به لغو تصمیم خود برای افزایش سن قانونی بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال کنند.

در مناطق مختلف ایتالیا، معترضان ضد دولتی با در دست داشتن عروسک‌هایی برای تمسخر جورجا ملونی نخست وزیر این کشور راهپیمایی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.