افشای جزئیات مهم از مذاکرات باقری و مورا در دوحه

 یک منبع دیپلماتیک در این باره به سی‌ان‌ان گفت که گفتگوهای روز چهارشنبه ایران و اتحادیه اروپا بر روی نکات کلیدی از جمله سطح غنی‌سازی و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

عربستان به دنبال اتصال ریلی با ایران است

عکس منتشر شده از رهبر طالبان در یک مراسم خصوصی

این منبع افزود: به نظر می‌رسد که گفتگوی دو روزه دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است. این منبع که به دلیل حساسیت مذاکرات خواست نامش فاش نشود، گفت: «فضای فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است».

کنایه سردار حاجی زاده به دولت روحانی

این منبع گفت: «ایرانی‌ها با حمایت قطری‌ها که منجر به تحولات مثبتی در بسیاری از مسائل شده است و با امید به مهیا‌کردن مقدمات کافی برای احیای برجام و تبادل زندانیان، با اروپایی‌ها و به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند».

پس از شکست قبلی در تلاش برای احیای برجام و در بحبوحه اعتراضات در ایران، دولت بایدن در اکتبر ۲۰۲۲ گفت که توافق هسته‌ای اولویت دولت نبوده اما اذعان کرد که آنها متعهد به استفاده از دیپلماسی برای جلوگیری از گریز هسته‌ای ایران هستند.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر ادعای سی‌ان‌ان پیرامون دیدار باقری کنی و مورا: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای شتاب گرفت بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.