چرا قاب گوشی کدر می‌شود؟/ روشی برای دوباره شفاف کردن آن

قاب موبایل و تبلت از موادی ساخته می‌شوند که دارای دارای مقاومت بالا نسبت به حرارت هستند ولی به سرعت زرد می‌شوند!

معمولاً یکی از چالش‌های کسانی که دوست دارند از قاب شفاف برای گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده کنند، زرد یا کدر شدن آنها با گذشت زمان است که تقریباً هنوز هیچ راه‌حلی برای فرار از این موضوع ارائه نشده است.

روش جالب طب سنتی برای جلوگیری از ریزش مو

در حالی که این تغییر ممکن است آزاردهنده باشد، حقیقت این است که پلاستیک استفاده شده برای ساخت این روکش ها در واقع زرد است اما سازندگان رنگ آبی به آن اضافه می کنند که آنها را شفاف می‌کند. هنگامی که قالب گوشی در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) نور خورشید، روغن‌های طبیعی و عرق بدن انسان قرار می‌گیرد، رنگ استفاده شده در قاب از بین رفته و رنگ اصلی در معرض دید قرار می‌گیرد.

اکثر قاب‌های شفاف گوشی‌های هوشمند با استفاده از سیلیکون، اکریلیک یا پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده‌اند که هر سه ماده دارای مقاومت بالا نسبت به حرارت هستند ولی این مواد به سرعت زرد می‌شوند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، ESR، یک شرکت متخصص در قاب‌های تبلت و گوشی‌های هوشمند ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه را برای شفاف کردن قاب گوشی‌ها ارائه کرده است. چند قطره صابون ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید و کمی هم به آن جوش شیرین اضافه کنید. این شرکت الکل را نیز توصیه می‌کند. توصیه دیگر شرکت مذکور استفاده از دستور پخت مادربزرگ است که مخلوط جوش شیرین، آب لیمو و سرکه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.