اعلام زمان احتمالی مذاکرات صلح اوکراین

شبکه تلویزیونی ARD آلمان مدعی شد که مذاکرات رسمی بین نمایندگان کشورهای مختلف برای رسیدن به صلح در اوکراین ممکن است ماه آینده (جولای) برگزار شود.

هشدار بورل درباره خطر ناشی از بی‌ثباتی در روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، این شبکه تلویزیونی روز دوشنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که مذاکرات رسمی برای [دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به] درگیری در اوکراین ممکن است در ماه جولای انجام شود.

بر اساس این گزارش، نشست بین‌المللی درباره اوکراین شنبه گذشته در کپنهاگ تحت شرایط کاملا محرمانه با حضور دیپلمات‌های کشورهای غربی و همچنین نمایندگان برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی برگزار شد.

این شبکه تلویزیونی مدعی شد که هدف غرب جلب حمایت کشورهای عضو گروه بریکس است که تاکنون در اوضاع پیرامون اوکراین بی‌طرف مانده‌اند. این مذاکرات به ابتکار کی‌یف برگزار شد.

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا اوکراین در تاریخ ۲۴ ماه ژوئن جلسه‌ای بین نمایندگان کشورهای غربی و جهان جنوب برگزار کرده بود.

پیش از این، تارنمای بلومبرگ گفته بود که انتظار می‌رود جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده همراه دیگر نمایندگان کمیسیون اروپا و نمایندگانی از کشورهای آفریقای جنوبی، برزیل و هند و یک مقام ارشد اوکراین در این مذاکرت شرکت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.