افزایش شمار مسمومان الکلی در هرمزگان

محمود حسین‌پور روز سه‌شنبه همچنین بیان کرد:‌ ۲۶ نفر از این افراد پس از درمان ترخیص شده‌اند و هنوز هشت نفر بستری هستند.

وی ادامه داد: ۲ نفر از افراد بستری حال وخیمی دارند که همکاران تلاش دارند شرایط آن‌ها را بهبود دهند.

رئیس اورژانش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یاد آور شد: از مجموع ۳۴ فرد مسموم شده در این استان تعداد ۲۲ نفر در حاجی آباد و ۱۲ نفر در بندرعباس مسموم شده‌اند و رده سنی این افراد هم بین ۱۴ تا ۶۸ سال است.

دکتر حسین‌پور اشاره کرد: مصرف الکل آن هم اگر متانول باشد می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر ارگان‌های بدن بگذارد و در پاره‌ای از موارد منجر به فوت شود.

وی افزود: باید آموزش صحیح در خصوص عوارض جبران ناپذیر مصرف الکل خصوصا الکل دست‌ساز داده شود تا از سلامت خانواده، فرزندان و هم نوعان محافظت شود.

رئیس اورژانش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: کوری، نارسایی دائمی کلیه‌ها، کما و مرگ عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکی دارای ترکیبات متانول بوده و گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی (مغز) از علائم این مسمومیت است.

شایان ذکر است، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تاریخ یکم تیرماه از مسموم شدن ۱۱ نفر پس از مصرف مشروب الکلی دست‌ساز، در حاجی آباد خبر داده بود که به تدریج در روزهای گذشته بر آمار آن افزوده شد.

به گفته محمود حسین‌پور: نخستین فرد با مسمومیت الکلی حدود ساعت ۱۳ بعد ازظهر ۳۱ خرداد، یک مرد ۳۵ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان فاطمه‌الزهرای حاجی‌آباد مراجعه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وخامت حال بیمار فوری برای وی لوله تنفسی گذاشته و دیالیز شد.

حسین‌پور اضافه کرد: همزمان مردی ۳۹ ساله به بیمارستان مراجعه کرد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

گفتنی است در همی رابطه ۲ متهم تولید و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز بازداشت شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.