آخرین وضعیت بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

مکانیسم ماشه در بازار دلار/سکه وارد خاکریز جدید شد

کدخبر: ۵۸۳۷۸۰
اقتصادنیوز: برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی با اشاره به گزارش جدید گاردین می گفتند این احتمال وجود دارد که سایه هراس از مکانیسم ماشه تا حدودی از روی سر بازار دلار برداشته شود.
مکانیسم ماشه در بازار دلار/سکه وارد خاکریز جدید شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار که در اولین روز هفته جاری خود را به مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان رسانده بود؛ امروز یکشنبه 11 تیر ماه از مرز یاد شده عبور فاصله گرفت و خاکریز 50 هزار تومان را فتح کرد.

با رسیدن اسکناس آمریکایی به مرز مقاومتی یاد شده فعالان بازار می گفتند که مقاومت بعدی محدوده 50 هزار و 300 تومان است. به عقیده این دسته اگر دلار این محدوده را شکست می داد احتمالا در گام های بعدی به سمت 50 هزار و 700 و کانال 51 هزار تومان  حرکت می کرد.

با این حال دلار نتوانست پا را از مرز حساس 50 هزار و 300 تومان فراتر بگذارد.البته بررسی ها حکایت از این دارد که در مقایسه با عصرشنبه تقریبا 400 تومان نوسان صعودی را ثبت کرده بود.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی تعطیلات بازار ارز  هرات و دبی موجب  شد  که تهران سوخت کافی برای صعود معنادار نداشته باشد.در شرایط فعلی عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با باز شدن بازارهای همسایه و با اخبار احتمال اینکه تقاضا به بازار بیاید وجود دارد، بازار ارز افزایشی می‌شود. در مقابل برخی از معامله‌گران باور دارند با شروع بازار دبی، دست بازارساز هم در تزریق باز می‌شود و اجازه بالایی نمی‌دهد.

مکانیسم ماشه در بازار دلار

امروز یکی از خبرهایی که مورد توجه بازیگران  بازار ارز تهران قرار گرفت در رابطه با گزارش گاردین بود. این روزنامه در گزارشی نوشته که انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی عضو برجام (آلمان و فرانسه) در نظر دارند تا با نقض تعهدات خود در این توافق هسته‌ای، از برداشتن تحریم‌های موشکی ایران سرباز بزنند.

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می گفتند این احتمال وجود دارد که سایه هراس از مکانیسم ماشه تا حدودی از روی سر بازار دلار برداشته شود.

با این حال در جناح مقابل دسته ای دیگر می گفتند اگرچه مکانیسم ماشه فعال نمی شود اما، به خلاف توافق برجام، تحریم های موشکی و مباحث مورد مناقشه بین ایران و غرب هم‌چنان پابرجاست و این احتمال وجود دارد که در بلند مدت نرخ دلار دوباره مسیر صعود را دنبال کند.

نوسان محدود قیمت طلا

قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز در محدوده ۲میلیون و ۴۰۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیدکه نسبت به دیروز نوسان محدود یک هزار و ۴۰۰ تومانی را نشان می دهد.

قیمت سکه وارد خاکریز جدید شد

امروز همزمان با کانال شکنی نرخ دلار، سکه بازان هم از لاک احتیاط خارج شدند و تقاضا در بازار سکه تا حدودی بالا رفت.

قیمت سکه هم مانند دلار دیروز در مرز حساسی به کار خود پایان داد و در بازار امروز در مرز ۲۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان مورد حمایت قرار گرفت و تا ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا رفت.البته عصر امروز بر روی پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید