فوت یک زائر ایرانی در سرزمین وحی

 مدیر حج و زیارت استان گلستان از فوت یک‌ زائر گلستانی پس از انجام اعمال و مناسک حج در سرزمین وحی خبر داد.

سیدعلی میرقاسمپور بعد از ظهر سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زائر که حاجیه خانم «سعیده افق‌عطا» نام داشت، اهل شهرستان گنبدکاووس بود که در روز دوشنبه ۱۲ تیرماه پس از انجام اعمال و مناسک حج در سرزمین وحی دارفانی را وداع گفت.

وی  با بیان اینکه تا این لحظه بقیه زائران استان  گلستان در صحت و سلامت کامل بوده و همگی در مکه مکرمه ساکن هستند، افزود: براساس برنامه، قرار است نخستین گروه از زائران گلستانی ۲۸ تیر از مدینه منوره در قالب ۱۰ پرواز به استان باز گردند.

مدیرکل حج و زیارت گلستان با بیان اینکه همه حجاج گلستانی مدینه بعد (مدینه دوم) هستند از تاریخ ۲۰ تیرماه راهی مدینه منوره خواهند شد، افزود: سازمان حج و زیارت در تلاش است تا با افزایش تعداد پروازهای برگشت، زمان بازگشت حجاج را زودتر انجام دهد و عملیات حج سال جاری به پایان برسد.

میرقاسمپور با اشاره به اینکه مدت اقامت حجاج گلستانی در سرزمین وحی از ۲۸ تا ۳۲ روز متغیر است، گفت: عملیات بازگشت حجاج در مدت ۶ روز با ۱۲ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال شرایط برای حضور ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۴ نفر زائر، مدیر، معاون، روحانی و پزشک در قالب ۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع  از استان گلستان به سرزمین وحی مشرف شدند.

گفتنی است، مهمترین مرحله مناسک حج تمتع، ایام تشریق است که از هشتم ذی الحجه (ششم تیرماه) به مدت پنج روز انجام می شود و در آن، زائران با حضور در مشاعر مقدسه (صحرای عرفات، مشعر و منا و انجام مناسکی نظیر رجم، حلق و تقصیر و قربانی کردن) حاجی می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.