اظهارنظر تازه اتحادیه اروپا درباره حمله پهپادهای اوکراین به مسکو

اتحادیه اروپا در اولین اظهار نظر خود در مورد حمله پهپادهای اوکراین به مسکو گفت که اوکراین حق دارد از سلاح‌هایی که کشورهای اتحادیه اروپا در اختیارش قرار داده‌اند، فقط به منظور حفاظت از خاک خود و تضمین امنیت آن استفاده کند.

«نبیله مصرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در یک نشست خبری اظهار کرد، «سلاح‌هایی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با حمایت صندوق صلح اروپا به اوکراین منتقل می‌کنند، کی‌یف باید از آن‌ها فقط برای حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و نه برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند».

مصرالی این اظهارات را در پاسخ به سوال این سوال یک خبرنگار عنوان کرده است که آیا قوانینی درباره لزوم عدم استفاده اوکراین از تسلیحات اعطا شده توسط کشورهای اروپایی برای حمله به خاک روسیه وجود دارد.

سخنگوی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا «از شرایط حمله پهپادی روز سه شنبه اوکراین به مسکو یا جزئیات دیگری در این زمینه اطلاعی ندارد».

وزارت دفاع روسیه صبح امروز اعلام کرد که سه پهپاد اوکراینی سعی کردند به اهدافی در مسکو و اطراف آن حمله کنند که دو فروند از آنها در آسمان منطقه مسکو سرنگون شد و سومی به وسیله جنگ الکترونیک از کار افتاد.

پیش از این، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره حملات کی‌یف به زیرساخت‌های غیرنظامی در روسیه گفته بود که رژیم کی‌یف تروریستی است و همه نشانه‌های یک گروه جنایتکار سازمان‌یافته بین‌المللی را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.