مسکو برای کی یف خط و نشان کشید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به حمله تروریستی کی‌یف که یک کشتی غیرنظامی را در تنگه کرچ هدف قرار داد، پاسخ خواهد داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در واکنش به حمله به کشتی غیرنظامی روسیه در تنگه کرچ گفت که حملات تروریستی اوکراین بی پاسخ نخواهد ماند و عاملان آن مجازات خواهند شد.

توضیح زلنسکی درباره موشک جدید شلیک شده روسیه به اوکراین

به گزاری خبرگزاری تاس، زاخارووا تصریح کرد: هیچ توجیهی برای این گونه اقدامات وحشیانه وجود ندارد و بی پاسخ نمی ماند و عاملان آن به ناچار مجازات خواهند شد.

وی تأکید کرد که روسیه این حمله تروریستی را که نه تنها خدمه را در معرض کشتن قرار می‌دهد، بلکه تهدید یک فاجعه زیست محیطی محسوب می‌شود، به شدت محکوم می کند.

وی افزود: رژیم کی‌یف که از سوی کشورهای غربی و سازمان های بین المللی محکوم نشده است، از روش‌های تروریستی جدید این بار در دریای سیاه استفاده می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد، جامعه بین المللی بار دیگر می تواند از نزدیک ببیند که چه نوع «مشروعیت» در کی‌یف اعلام شده است.

روز شنبه، یک نفتکش غیرنظامی روسی در نزدیکی تنگه کرچ در حمله شهپادی (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) اوکراین هدف قرار گرفت، اما به هیچ یک از خدمه نفتکش آسیبی وارد نشده است.

دو یدک‌کش برای کمک به کشتی اعزام شده‌اند و خدمه‌ها در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که این نفتکش آسیب‌دیده را کجا منتقل کنند.

همچنین وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد اوکراین در طول شب با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه نیروی دریایی روسیه در شهر نووروسیسک حمله کرد که این حمله توسط ناوهای جنگی روسیه شناسایی و خنثی شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: در طول شب، نیروهای مسلح اوکراین با دو قایق بدون سرنشین به پایگاه دریایی نووروسیسک حمله کردند؛ اما این حمله با آتش ناوهای روسی خنثی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.