رونمایی از غول پنجم خودروی سانتافه+عکس

بیشترین عاملی که باعث ایجاد حواشی برای نسل جدید سانتافه شد، مربوط به ظاهر عجیب و غریب آن بود.ما در مقالات مختلف، این طراحی را نقد و بررسی کردیم:

هیوندای از نسل پنجم سانتافه محبوب ایرانیان را رونمایی کرد!/ عکس

سانتافه جدید با دو گزینه پیشرانه در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. گزینه اول، پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر است که ۲۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه هم این پیشرانه را همراهی می‌کند. این مدل قادر است در ۸.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
گزینه دوم یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و هیبریدی است که ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد و نیرو را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها می‌فرستد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارید. مدل پلاگین هیبریدی که سیستم چهار چرخ محرک و قدرت ترکیبی ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت را ارائه می‌کرد، از خط تولید حذف شد.

هیوندای از نسل پنجم سانتافه محبوب ایرانیان را رونمایی کرد!/ عکس

فضای پا در ردیف دوم ۳۵ تا ۱۰۷۵ میلی‌متر در مدل تماما بنزینی تغییر می‌کند. فضای پای ردیف دوم مدل هیبریدی از ۲۰ میلی‌متر به ۱۰۵۵ میلی‌متر افزایش می‌یابد.سانتافه جدید با ۱۱ رنگ بیرونی برای پوشش بدنه جعبه‌ای شکل در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

هیوندای از نسل پنجم سانتافه محبوب ایرانیان را رونمایی کرد!/ عکس

در کابین خودرو، صفحه نمایش پانورامیک خمیده هیوندای قرار دارد. این مجموعه شامل نمایشگر کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی و سیستم اطلاعات-سرگرمی است. سرنشینان جلو و عقب می توانند به فضای ذخیره‌سازی دوطرفه جدید هیوندای دسترسی داشته باشند. ویژگی‌های کابین شامل دو پد شارژر بی‌سیم، سیستم هشدار سرنشینان عقب و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی است.

هیوندای از نسل پنجم سانتافه محبوب ایرانیان را رونمایی کرد!/ عکس

هیوندای همچنین از کانسپت سانتافه XRT هم رونمایی کرد. در این مدل، تجهیزات زیادی برای ماجراجویی در فضای باز اضافه می‌شود. سانتافه XRT به عنوان "مدل مفهومی متناسب با نیازهای مختلف علاقه‌مندان به ماجراجویی در فضای باز" توصیف می‌شود.

یک قفسه روی سقف همراه با لاستیک زاپاس وجود دارد. یک محفظه کوچک و یک نردبان هم در عقب قرار دارند. SUV سفارشی شده نیز نسبت به خودروی استوک، تایرهای ناهموارتری دارد.هیوندای هنوز برچسب قیمت نسل جدید سانتافه را اعلام نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.