کشتار هولناک مردم اوکراین توسط روسیه/ سازمان ملل آمار جدید منتشر کرد

بر اساس گزارش سازمان ملل از آغاز تهاجم مسکو به کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، در مجموع ۹ هزار و ۴۴۴ نفر از ساکنان غیرنظامی اوکراین کشته و ۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از غیرنظامیان اوکراینی کشته شده کودک بودند، تاکید شده است: رقم واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است چرا که این آمار به دلیل اینکه از بسیاری از مناطق اوکراین داده‌ای وجود ندارد، کامل نیست.

این امر به ویژه در مورد شهرهایی مانند ماریوپل که پس از یک دوره طولانی نبرد سنگین توسط نیروهای روسی اشغال شدند، صدق می‌کند و به دست آوردن اطلاعات را دشوارتر می‌کند.

نقشه جنجالی اوکراین برای روسیه/ برنامه جدید برای ضد حمله سنگین!

بر اساس گزارش سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق غیرنظامیان کشته شده (۷ هزار و ۳۳۹ نفر از آنها) در مناطقی از اوکراین که توسط روسیه گلوله باران شده و ارتش اوکراین از آنها دفاع می‌کند، جان خود را از دست داده‌اند در حالی که در مناطق تحت اشغال نیروهای روسی، ۲ هزار و ۱۰۵ نفر از غیرنظامیان اوکراینی کشته شدند.

در این گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که در مناطقی مانند دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین که درگیری نظامی در آنها جریان دارد، تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در هر دو طرف جبهه به‌طور قابل توجهی از کی‌یف و مناطق مرکزی و غربی این کشور بیشتر است.

هدیه خطرناک آلمان به اوکراین + عکس

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در ماه‌های اول جنگ بیشتر بوده است و در بهار و تابستان ۲۰۲۳، ماهانه بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ غیرنظامی جان خود را بر اثر جنگ از دست دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.