آخرین وضعیت طوفان در سیستان/چند نفر راهی مراکز درمانی شدند؟

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان همچنان به فعالیت خود تداوم می‌دهد و به دلیل عدم تثبیت خاک و خشکی پهنه تالاب هامون و اراضی کشاورزی، شاهد خیزش ریزگردها و متعاقب آن بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی برای مردم و مشکلاتی متعدد دیگری در بخش‌های مختلف است.

بدعهدی کشور همسایه در اجرای تعهدات بین المللی، کمبود اعتبارات تثبیت خاک‌ها، نبود آب در تالاب هامون، عدم وجود کشاورزی در اراضی با توجه به خشکسالی‌ها، مهاجرت و غیره بر شدت ریزگردها و گرد و خاک در منطقه افزوده است.

وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۷۰۰ متر کاهش داد.

علی ملاشاهی افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز چهارشنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۷۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و همراه با گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاً شدید و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود، تصریح کرد: در ترددهای جاده‌ای احتیاط شده و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

طوفان ۴۸۸ نفر را راهی مراکز بهداشتی و درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۸۸ نفر از ساکنان حوزه شمال استان در پی وقوع طوفان در این منطقه به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد.

مجید محبی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از صبح ۳۰ مرداد تاکنون، در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، ۴۸۸ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شده‌اند که از این تعداد، ۶۴ نفر اکنون بستری بوده و یک نفر نیز به دلیل تصادف متأثر از ریزگردها، فوت شده و مابقی افراد ترخیص شده و به منازل خود بازگشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ناراحتی‌های تنفسی، قلبی و چشمی از عمده علائم مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه سیستان از شب گذشته تاکنون بوده است.

وی گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان در حالت آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی کنند.

طوفان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و مشکلاتی را برای ساکنان این استان ایجاد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.