پارکینگ‌ها در شهر مهران برای زائران اربعین جا دارند؟

جانشین پلیس راهور فراجا از انضباط قابل قبول ترافیکی در مرزهای خروجی زائران اربعین خبرداد و اعلام کرد که ظرفیت نیمی از پارکینگ‌ها در شهر مهران تکمیل شده است.

سردار سید تیمور حسینی که در مرز مهران حضور دارد، در خصوص تردد زائرین اربعین حسینی اظهارکرد: از ابتدای طرح ترافیکی اربعین حسینی تا کنون بیش از ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۲۱۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه سواری از مناطق مختلف کشور به مرزهای اربعینی تردد داشتند.

تازه ترین خبرها از وضعیت مرزهای کشور از زبان پلیس

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای طرح تا امروز هیچگونه مشکل ترافیکی در مبادی منتهی به مرزهای اربعینی نداشتیم.

جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به بیشترین مرز انتخابی زائرین اربعین حسینی برای خروج از کشور گفت: طبق سنوات گذشته مرز مهران همچنان بیشترین تردد زائرین اربعین حسینی را دارد و تاکنون حدود ۶۱ درصد از زائرینی که قصد خروج از کشور به مقصد کشور عراق را داشتند، مرز مهران را انتخاب کردند و خوشبختانه تا این لحظه در مرز مهران هیچگونه مشکل ترافیکی وجود نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران گفت: در این روزها ما شاهد حجم تردد نسبتا سنگین به سمت مرز مهران هستیم و تاکنون ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های شهر مهران و محل‌های مجاز پارک خودرو توسط خودروهای زائرین اربعین حسینی مورد استفاده قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد : کماکان ۵۰ درصد دیگر از فضای پارکینگ‌ها در شهر مهران موجود است که طی روزهای آتی که به روز اربعین حسینی نزدیک می‌شویم باید مدیریت کنیم تا ان‌شاءلله تمام زائرین اربعین حسینی بتوانند از پارکینگ‌ها و محل‌های مجاز برای پارک خودرو استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های شهری از استان‌های مختلف کشور بسیج شده‌اند تا زائرین عزیز اربعین حسینی را از محل پارک خودروها به سمت پایانه مرزی منتقل کنند که هیچگونه مشکلی به جهت فاصله محل پارک خودروها تا پایانه مرزی وجود نداشته باشد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ضمن قدردانی از دستگاه‌های ذیربط در اربعین حسینی گفت: جا دارد از همه دستگاه‌های متولی به ویژه وزارت راه و شهرسازی تشکر کنیم که نسبت به تکمیل زیر ساخت‌ها در مرزهای اربعینی به ویژه مهران اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد : مهمترین دغدغه ما تامین اتوبوس برای بازگشت زائرین عزیز است که در سال‌های گذشته در این خصوص با مشکلاتی مواجه بودیم که امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی خوبی که انجام می‌شود این مسئله نیز برطرف شود.

حسینی در پایان توصیه و خاطرنشان کرد: از همه هموطنان عزیز که قصد تردد به سمت مرزهای اربعینی را دارند در خواست داریم که در طول مسیر با آرامش واحتیاط رانندگی کنند از عجله و شتاب پرهیز کرده و مهم‌تر از همه هنگام بازگشت به موطن اصلی استراحت کافی را داشته باشند چرا که بیشترین علت تصادفات و سوانح رانندگی که در هنگام بازگشت زائرین اتفاق می افتد مربوط به خستگی و خواب آلودگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.