کشته شدن 64 نفر به دست داعش+ جزئیات

اسپوتنیک گزارش داد، دولت موقت مالی با انتشار بیانیه‌ای روز پنجشنبه از کشته شدن دست‌کم ۴۹ غیر نظامی و ۱۵ نظامی در جیران حمله یک گروه تندروی مسلح به اردوگاه ارتش و مسافران یک قایق در شمال شرق این کشور خبر داد. در بیانیه‌ای که از سوی دولت موقت مالی در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد که با اعلام تلفات بالای این تیراندازی، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان رو به افزایش است.

شورشیان بر روی یک قایق که حامل غیرنظامیان محصور در سیلاب فصلی بودند، آتش گشودند؛ این قایق غیر نظامی از منطقه «جاو» واقع در شمال شرقی مالی در پی وقوع سیلاب به راه افتاده بود که تحت حمله تیراندازی مسلحان محلی قرار گرفت. گفتنی است در ۱۹ ماه آگوست گذشته، منابع محلی در مالی از کشته شدن دست‌کم ۲۱ غیر نظامی در جریان حمله یک گروه مسلح به یکی از روستاهای منطقه «موبتی» در مرکز کشور مالی در جریان شورش‌های پراکنده جاری در این منطقه خبر دادند.

کشور مالی واقع در غرب آفریقا از مدت‌ها پیش شاهد وقوع ناآرامی‌ها و خیزش شورش شدید نیروهای محلی تندرو مورد حمایت سازمان‌های تروریستی القاعده و داعش که پیشینه آن به جریان شورش گروه جدایی طلب مسلح «الطوارق» در سال ۲۰۱۲ میلادی برمی‌گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.