ساغول آتش زننده برجام به یک نماینده در صحن مجلس

در حالی که امروز سه شنبه ۲۹ شهریور سیصد و چهل و پنجمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دور یازدهم برگزار شد با خود حاشیه‌‌هایی به همراه داشت که بدین شرح است؛

 

-در رای گیری یکی از طرح‌ها از ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن مجلس، برخی رای خود را ثبت نکرده بودند اما مجتبی ذوالنور که ریاست اداره مجلس را برعهده داشت با کنایه به آنها گفت: «بعضی از نمایندگان هنوز صفحه تعیین آراء را مزین ننموده‌اند. لطفا شرکت بفرمایید».

-همچنین در طول جلسه چندین مرتبه محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس درخواست تذکر داشت که آقای ذوالنور به ایشان متذکر شد: آقای فرهنگی عزیز این موارد یک خطی است و طبق رویه هم موافق و مخالف ندارد و شما بگو اصلا خلاف قانون اساسی است زیرا موضوع ارجاعی است بجز اینکه موضوع باز شود و وقت مجلس را بگیرد هیچ اتفاق خاصی به‌ همراه ندارد.

-بعد از ثبت نوبت برای ارئه تذکر از سوی فرهنگی در اتوماسیون و فعال شدن میکروفن وی خطاب به ذوالنور گفت:آقای ذوالنور اگر هدف، نگرفتن وقت مجلس است بعضی از مطالبی که شما گفتید بیشتر وقت مجلس را هدر داد تا ایرادات بنده.

-در بخشی از جلسه علنی وقتی سید محمدرضا نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در حال ایراد نطق میان دستور بود، ذوالنور خطاب به وی با زبان ترکی گفت: ساغول. این واژه در زبان ترکی به معنای «زنده باد» است.

- شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس وقتی در حال ارائه تذکر شفاهی بود، به دلیل سرو صدای زیاد دیگر نمایندگان به آنها متذکر شد تا توجه هیئت رئیسه را بر هم نزنند.

-محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس نیز در تشریح مشکلات استان اصفهان خطاب به مدیران اجرایی گفت: چرا هرکسی می‌رسد یک نیزه به این اصفهان مظلوم و زاینده‌رود لاغر می‌زند. اگر می‌خواهید آن را نابود کنید چرا با یکدیگر تعارف دارید.

-محمد مهدی فروردین نماینده فیروزآباد در تذکری به هیئت رئیسه مجلس در خصوص نبود شفافیت خودروهای شاسی بلند گفت: این مساله مدام با آبروی مجلس بازی می‌کند، علت اینکه هیئت رئیسه در این موضوع مماشات می‌کند، چیست؟. وی افزود: پای چه شخص شاخصی در میان است که نمی‌خواهید اسامی را اعلام کنید. اگر نمی‌خواهید آن را اعلام کنید لااقل اسامی کسانی‌که خودرو دریافت نکرده‌اند را اعلام کنید تا با آبروی آنها بازی نشود. انتظار می‌رود هیئت رئیسه مجلس هر چه سریعتر اسامی دریافت کنندگان خودرو را منتشر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.