لهستان از زلنسکی استقبال نکرد

رئیس جمهور اوکراین پس از بازگشت از آمریکا در لهستان توقف داشت اما هیچ یک از مقامات رسمی این کشور،‌ با زلنسکی دیدار نکردند.

رسانه‌های غربی روز یکشنبه گزارش دادند که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پس از بازگشت از سفرش به آمریکا، در لهستان توقف داشت اما هیچ یک از مقامات رسمی این کشور با وی دیدار نکردند.

نیجر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای این کشور بست

تنش بین اوکراین و لهستان طی هفته‌های اخیر به دلیل صادرات غلات افزایش یافته است و «ماتیوس موراویتسکی» نخست وزیر لهستان به زلنسکی درباره اهانت‌های جدید به این کشور هشدار داده است.

موراویتسکی شامگاه شنبه خطاب به «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که هرگز دوباره به مردم لهستان توهین نکند.

وی در این‌باره گفت: « من می‌خواهم به رئیس جمهور زلنسکی بگویم که دیگر هرگز به لهستانی‌ها توهین نکند، همانطور که اخیراً در سخنرانی خود در سازمان ملل انجام داد».

زلنسکی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن لهستان به اجرای نمایش سیاسی با استفاده از اختلافات در توافق غلات، گفته بود: « برخی از دوستان ما در اروپا، از موضوع صادرات غلات یک فیلم هیجان‌انگیز ساخته‌اند».

نخست‌وزیر لهستان اما در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: « مردم لهستان هرگز اجازه نخواهند داد که این اتفاق بیافتد (دوباره به آنها توهین شود) و دفاع از نام نیک لهستان نه تنها وظیفه و افتخار من، بلکه مهمترین وظیفه دولت لهستان است».

موراویتسکی بامداد پنجشنبه نیز - چند ساعت بعد از احضار سفیر اوکراین در ورشو - اعلام کرد که کشورش دیگر تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

«آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان نیز گفت که با شکایت کی‌یف از ورشو به دلیل تحریم غلات اوکراینی، کی‌یف مانند یک «فرد در حال غرق‌شدن» رفتار می‌کند و یکی از حامیان اصلی خود در جنگ با روسیه را تهدید می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.