سرباز اخراجی آمریکایی از کره شمالی برگشت خورد!

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «تراویس کینگ» سرباز این کشور که به کره شمالی گریخته بود، در راه بازگشت به ایالات متحده آمریکاست.

رویترز گزارش داد، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت که وی آزادی کینگ را نشانه بهبود و پیشرفت در روابط واشنگتن با کره شمالی نمی‌داند.

وی همچنین گفت که چین در جریان خروج کینگ از کره شمالی به عنوان میانجی عملکرد نکرد و صرفا یک نقطه ترانزیتی در مسیر بازگشت این سرباز بود.

طبخ جدید واشنگتن با همدستی برخی از حکام سرسپرده عربی

تراویس کینگ سرباز ۲۳ ساله آمریکایی ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) و در حالی که مشغول بازدید از منطقه غیرنظامی مرزی بود، به کره شمالی فرار و بلافاصله بازداشت شد.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرده بود که این سرباز آمریکایی به دلیل «بدرفتاری غیر انسانی و تبعیض نژادی» می‌خواهد در کره شمالی پناهنده شود.

پیونگ یانگ چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم به اخراج کینگ گرفته است. مقام‌های آمریکایی گفتند که وی در وضع سلامتی خوبی قرار دارد.

کینگ چهارشنبه به کمک دیپلمات‌های سوئدی از مرز کره شمالی وارد چین شده و سپس به آمریکا تحویل داده شد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت سوئد به دلیل نقش دیپلماتیک و از دولت جمهوری خلق چین به دلیل کمک در تسهیل انتقال کینگ تشکر می‌کنیم.

کینگ در ماه ژوئیه به دلیل کتک‌کاری بر اثر مستی و درگیری با پلیس و زندانی شدن در کره جنوبی قرار شد که به تگزاس بازگردانده شود.

اما وی بجای رفتن به جلسه انضباطی وارد منطقه غیرنظامی در مرز مشترک کره شمالی و جنوبی شد و در کره شمالی بازداشت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.