درخواست مهم ارمنستان از اتحادیه اروپا درباره آذربایجان

نماینده ارمنستان در اتحادیه اروپا در سخنانی با بیان اینکه احتمال حمله آذربایجان به ارمنستان قریب الوقوع است، خواستار تحریم باکو از سوی این اتحادیه شد.

به گزارش رویترز، ارمنستان روز دوشنبه از اتحادیه اروپا خواست که آذربایجان را به دلیل عملیات نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی تحریم کند و هشدار داد که باکو به زودی به خود ارمنستان حمله خواهد کرد، مگر اینکه غرب اقدام قاطعانه ای انجام دهد.

رد دخالت نظامی فرانسه در ارمنستان از سوی این کشور

تیگران بالایان، نماینده ارمنستان در اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد این اتحادیه تحریم‌هایی مثل تعیین سقف قیمت نفت و گاز صادراتی و تعلیق مذاکرات با باکو را برای تحت فشار قرار دادن دولت آذربایجان تعیین کند.

وی همچنین از غرب خواست کمک‌های امنیتی بیشتری به ارمنستان اعزام کند.

بالایان در مصاحبه‌ای با رویترز در بروکسل گفت: حمله احتمالی آذربایجان به ارمنستان نه تنها نظر ایروان است بلکه از سوی بسیاری کارشناسان و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تایید شده است.

ارتش آذربایجان طی یک عملیات نظامی در منطقه کوهستانی قره‌باغ موجب مهاجرت اجباری بیش از ۱۰۰هزار نفر از ارمنیان ساکن این منطقه شده است.

ارمنستان آذربایجان را به پاکسازی قومی متهم کرده است. باکو همچنین تاکید کرده است که قصد حمله به ارمنستان را ندارد.

بالایان گفت که نمی‌توان به تضمین‌های الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان اعتماد کرد و افزود: مقامات اروپایی اعلام کرده اند که او وعده های خود مبنی بر عدم حمله به قره باغ را زیر پا گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.