نخست وزیر اسپانیا خیال زلنسکی را راحت کرد/ تسلیحات جدید در راه اوکراین

دولت اسپانیا در بیانیه‌ای درباره دیدار پدرو سانچز نخست وزیر این کشور و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا در گرانادا نوشت: سران دو کشور درباره وضعیت کنونی جنگ رایزنی کرده و سانچز گفت که اسپانیا به حمایت از اوکراین برای حفاظت از شهرها، زیرساخت‌های انرژی و بنادر خود ادامه می‌دهد.

این بیانیه افزود: سانچز وعده داد که سامانه‌های دفاع هوایی جدیدی برای مقابله با پهپادها، تجهیزات تازه مین‌زدایی و آموزش‌های تخصصی به سربازان اوکراینی ارائه دهد.

در همین حال، رویترز به نقل از یک منبع دولتی اسپانیا نوشت که مادرید شش سامانه دفاع هوایی هاوک به اوکراین می‌دهد تا از کریدور صادرات غلات و زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات روسیه حفاظت کند.

رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه اظهار کرد: مطمئن هستم که حمایت کاخ سفید از ما در جنگ، حمایتی کامل و صددرصدی است و در کنگره  آمریکا  نیز یک حمایت بزرگ، قدرتمند و ۲ حزبی از اوکراین در برابر تجاوز روسیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه روسیه امروز ضعیف‌تر از آغاز تهاجم همه‌جانبه به اوکراین است، خاطرنشان کرد: بنابراین توقف حمایت از کشورمان یا توقف مجدد درگیری به نوعی به معنای دادن فرصت تازه به روسیه برای جمع‌آوری نیروها و همانند کمک به متجاوز محسوب می‌شود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اخیرا از وزرای دفاع کشورهای متحد این کشور خواست که سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را به اوکراین ارائه دهند تا این کشور بتواند در مقابل موشک‌های روسیه از خود دفاع کند.

آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز هفته گذشته گفت که گروهی از کارشناسان غربی برای تدوین برنامه‌های احداث مراکز تولید تجهیزات نظامی از جمله سامانه‌های دفاع هوایی بزودی به این کشور سفر می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.