درخواست نوری مالکی از کشورهای عربی و اسلامی

سومریه نیوز گزارش داد، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در صفحه وبلاگ خود نوشت: با افتخار حمله شجاعانه و برنامه ریزی موفقیت آمیز عملیات نظامی را که توسط نیروهای القسام و رزمندگان مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، دنبال می‌کنیم.

وی افزود، این عملیات پربرکت و با کیفیت با شلیک هزاران موشک، نفوذ رزمندگان فلسطینی به عمق رژیم صهیونیستی، تسلط بر یکی از پایگاه‌های ارتش اشغالگر و به اسارت گرفتن تعدادی از سربازان آن، از توان و تفکر نیروهای اشغالگر و کابینه متجاوز خارج بود.

آخرین جزییات از حمله حماس به اسرائیل/ ۲۲ صهیونیست‌ کشته شدند

المالکی افزود: نیروهای صهیونیستی امروز با وحشت مواجه شده‌اند زیرا انتظار این شجاعت، دلیری و برنامه‌ریزی را نداشتند. ما به برادران فلسطینی به خاطر عملیات باکیفیت «طوفان الاقصی» تبریک می‌گوییم و امیدواریم تلاش همه گروه‌های مقاومت در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی در برابر این تجاوزات غاصب جمع شود.

رئیس ائتلاف دولت قانون از کشورهای اسلامی و عربی خواست در کنار مردم فلسطین بایستند و از خواسته آنها برای آزادسازی سرزمین‌هایشان از دست تروریسم صهیونیستی حمایت کنند.

این اظهارات پس از آن است که محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس امروز از شروع عملیات «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی خبر داد. در این عملیات تاکنون ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۵۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

وی اعلام کرد، دشمن صهیونیستی و سربازانش به مسجدالاقصی تعدی کردند و مقاومت قبلا به آنها هشدار داده بود.

الضیف گفت، به دلیل جنایت‌های اشغالگر در سال جاری میلادی صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند، درخواست مقاومت برای معامله مبادله بشردوستانه رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد.

وی اعلام کرد، از امروز هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان می‌یابد. طوفان الاقصی بسیار بزرگتر از آنچه است که اشغالگران تصور می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.