ادامه خروج اتباع کشورهای مختلف از اراضی اشغالی

در پی شدت گرفتن درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، کشورهای خارجی با استفاده از کانال‌های نظامی و دیپلماتیک به تخلیه شهروندان خود از اراضی اشغالی ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه رومانی اعلام کرد که ۵۹۱ تن از اتباع این کشور و شهروندان دیگر کشورها تاکنون توانسته‌اند با استفاده از هواپیما از رژیم صهیونیستی خارج شوند.

کمی پس از آن بخارست اعلام کرد که ۹۶ تن از شهروندان رومانی از طریق اردن از اراضی اشغالی خارج شده‌اند.

انهدام تانک‌های اسرائیلی در شرق غزه

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که در حال خارج کردن ۱۱۰ تن از شهروندان خود با استفاده از هواپیماهای نظامی است.

به گفته وی، با احتساب این ۱۱۰ نفر، تعداد کسانی که مجارستان موفق به خارج کردن آن‌ها از اراضی اشغالی شده به ۳۲۵ تن می‌رسد.

سیارتو تاکید کرده که تمامی این افراد شهروندان مجارستان بوده‌اند که تمایل خود برای خروج از این منطقه را ابراز کرده بودند.

وزارت دفاع لهستان نیز اعلام کرد که موفق شده ۲۵۰ تن از شهروندان این کشور را با استفاده از دو هواپیمای «هرکولس» به وطن بازگرداند.

رسانه‌های بلغارستان گزارش دادند که دولت این کشور تاکنون ۱۷۹ شهروند را به صوفیه منتقل کرده است و قصد دارد تا آخر امروز با دو پرواز دیگر باقی شهروندان باقی‌مانده این کشور در اراضی اشغالی را از آنجا خارج کند.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که ۱۲۴ تن از اتباع صربستان از رژیم صهیونیستی به وطن بازگشته‌اند.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که مقامات این کشور به طور فعال به دنبال برنامه‌ریزی برای خارج کردن شهروندان خود از اراضی اشغالی هستند.

الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش گفته که ۱۰۰ شهروند اتریشی در تلاش برای ترک رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه تیم بحران از سوی وین به اراضی اشغالی اعزام می‌شود، تاکید کرد که سفارت اتریش ارتباط نزدیکی با این ۱۰۰ شهروند دارد تا در صورت لزوم هر کمکی را که لازم بود، به آن‌ها ارائه دهد.

سفارت هلند در اراضی اشغالی نیز به شهروندان خود هشدار داد که مقامات این کشور توانایی کمک‌رسانی به آن‌ها برای خروج از رژیم صهیونیستی را ندارند و این شهروندان باید خود از طریق فرودگاه از منطقه خارج کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت این کشور آمادگی خارج کردن شهروندان روسی مقیم در اراضی اشغالی را دارد.

صبح روز شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.