ژنرال آمریکایی: در جنگ اطلاعاتی عقب هستیم

یک ژنرال چهار ستاره آمریکایی با بیان اینکه دولت آمریکا برای مبارزه با جنگ اطلاعاتی روسیه و ونزوئلا در آمریکای لاتین تلاش کافی ندارد، گفت که واشنگتن باید در «حوزه اطلاعات» عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

ژنرال لارا ریچاردسون، فرمانده «ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده آمریکا» از ناتوانی دولت آمریکا در مقابله با محبوبیت رسانه‌های منتقد سیاست خارجه آمریکا در آمریکای لاتین انتقاد کرد.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این ژنرال چهار ستاره آمریکایی گفت: از نظر من، ما در حوزه اطلاعاتی درگیری داریم. رسانه‌های اسپوتنیک، راشا تودی و تله‌شور در آمریکای لاتین بیش از ۳۱ میلیون دنبال‌کننده دارند!

اعتراف سنگین رئیس شاباک به شکست

اسپوتنیک و راشا تودی خبرگزاری‌های روس هستند و تله‌شور یک شبکه تلویزیونی آمریکای لاتین است که مقر آن در ونزوئلا واقع شده است.

ریچاردسون با طرح این ادعا که این رسانه‌ها مشغول تحریف اطلاعات بوده و بر خلاف ارزش‌های «دموکراتیک» آمریکا عمل می‌کنند، گفت: ما باید بهتر از این‌ها عمل کنیم.

در مقابل، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر راشا تودی در واکنش به اظهارات این فرمانده آمریکایی گفت که این رسانه روس تضعیف «این نوع دموکراسی» آمریکایی را وظیفه خود می‌داند.

واشنگتن آمریکای لاتین را «حیاط‌خلوت» خود می‌داند و رسانه‌های آمریکایی حضور پررنگی در کشورهای این منطقه دارند؛ از سی‌ان‌ان گرفته تا صدای آمریکا.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.