نیکی هیلی: نباید هیچ پناهجویی را از غزه در آمریکا بپذیریم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت کشورهای غرب آسیا باید آوارگان غزه را به داخل خاک خود بپذیرند.

«نیکی هیلی» نماینده سابق سازمان ملل متحد روز سه شنبه به فاکس نیوز گفت: این کشورهای خاورمیانه هستند که باید پناهندگان غزه را در کشور خود بپذیرند. 

افشاگری بلومبرگ از بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری که بایدن برای اوکراین و اسرائیل می‌خواهد

به گزارش «هیل»، نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا گفت: من همیشه گفته‌ام که نباید هیچ پناهنده‌ای را از غزه در ایالات متحده آمریکا بپذیریم. حتی زمانی که در سازمان ملل بودم گفتم که نباید آوارگان سوری را به آمریکا ببریم، چرا که معتقدم کشورهایی که در منطقه خاورمیانه هستند، باید آنها را بپذیرند. 

هیلی در ادامه گفت: نظر من در زمان جنگ سوریه هم همین بود و به همین دلیل است که اردن و ترکیه اکنون بیشترین میزان پناهجویان سوری را دارند و صادقانه فکر می‌کنم در شرایط فعلی هم کشورهای حامی حماس باید مردم غزه را بپذیرند. 

وی مدعی شده که کشورهایی مانند قطر، ترکیه و ایران می‌توانند بهترین گزینه برای پذیرش پناهجویان فلسطینی مجبور به کوچ اجباری از غزه باشند. 

اظهارات نیکی هیلی در حالی مطرح می‌شود که رهبران و مردم سراسر جهان نگرانی خود را درباره این که تهاجم زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه چگونه می‌تواند بر شرایط زندگی غیرنظامیان تاثیر بگذارد، ابراز کرده‌اند. به خصوص آنکه اکنون هم این افراد با فشارهای ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی روبرو هستند. 

اظهارات هیلی به دنبال اظهارات جنجالی «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا و رقیب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که در جریان صحبت‌هایش در کارزار انتخاباتی شنبه در آیووا گفت، آمریکا نباید به هیچ عنوان پناهندگان غزه را به داخل خاک خود پذیرا باشد، چرا که به ادعای وی تمام این افراد «یهودستیز» هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.