واکنش پنتاگون به حملات به ناو و پایگاه‌های آمریکا در منطقه

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی اعلام حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن ادعا کرد: چند موشک و پهپاد شلیک شده از سوی حوثی های یمن (انصارالله ) را سرنگون کرده است که احتمالا به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت می شدند.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت :  با تعدادی از پهپادهای حوثی که به سوی یک ناو آمریکایی در نزدیکی یمن پرتاب شده بود، مقابله کردیم.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون افزد: خدمه ناوشکن یو اس اس کارنی ۳ موشک کروز تهاجمی و چندین پهپاد پرتاب شده از یمن را سرنگون کردند.

وی با بیان اینکه "نمی‌توانیم با قطعیت هدف موشک‌ها را تعیین کنیم"، مدعی شد: احتمالا به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت می‌شدند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال تصریح کرد: ما تهدیدها علیه نیروهای خود را در منطقه جدی می گیریم.

همزمان شبکه ۱۳ رژیم اسرائیل نیز مدعی شد: برآوردها نشان می دهد که موشک های حوثی به سمت اسرائیل در حرکت بودند.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد:  در حمله حوثی‌ها به ناو جنگی آمریکایی به کسی آسیب نرسیده است .

وی ادامه داد: با حملات پهپادی که برای هدف گرفتن پایگاه هوایی عین الاسد در عراق انجام شده بود، مقابله شد و یک پیمانکار آمریکایی هنگام جستجوی سرپناه در حمله به پایگاه عین الاسد در عراق بر اثر حمله قلبی جان باخت.

پیش از این، خبرگزاری رویترز  به نقل از یک مقام آمریکایی که به نامش اشاره نکرده بود، اعلام کرد که این کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا چند موشک را که در سواحل یمن به سمت آن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

این مقام آمریکایی به نوع و زمان دقیق این حمله اشاره نکرده  بود. شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد  که مشخص نیست این موشک‌ها به سمت چه هدفی شلیک شده اما احتمال دارد که هدف آن ناو رزمی «یو اس اس کارنی» بوده باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ عبور کرده است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن ۱۸ مهرماه در پیامی هشدار آمیز،  آمریکا را از ورود به جنگ علیه فلسطین برحذر داشت و آن را مقدمه‌ای برای آغاز جنگ منطقه‌ای دانست.

الحوثی افزود: به آمریکا برای مداخله مستقیم در تجاوز علیه ملت فلسطین هشدار می‌دهیم، چرا که این مسأله به معنای تبدیل این درگیر به یک جنگ منطقه‌ای است.

جنبش انصارالله یمن ۱۷ مردادماه سال جاری نیز به نیروهای آمریکایی درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داد و آنها را به نبردی پرهزینه‌تر تهدید کرد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توئیتر خود نوشت: نیروهای آمریکایی باید به خاطر صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند. هر رویکردی به آب های سرزمینی ما می تواند به معنای آغاز طولانی ترین و پرهزینه ترین نبرد در تاریخ بشر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.